سربازان سابق ناتو شاهد “بی نظمی” در ارتش اوکراین هستند – CTV – RT World News

طبق گزارش‌ها، مربیان آمریکایی و کانادایی مدعی شده‌اند که اگر تغییرات سریع ایجاد نشود، ممکن است «نسل‌های اوکراینی» از بین بروند.

CTV National News کانادا با استناد به گزارش سربازان سابق ناتو مدعی شد که ساختار فرماندهی نظامی آشفته منجر به خسارات هنگفت در میان سربازان اوکراینی شده و باعث ایجاد تردیدهای جدی در مورد نتیجه درگیری با روسیه شده است.

به اصطلاح “کاغذ سفید” توسط دو تن از اعضای عالی رتبه سابق نیروهای ویژه ایالات متحده و یک سرگرد سابق در نیروهای مسلح کانادا گردآوری شد. پخش کننده روز جمعه گزارش داد که هر یک از این گروه در 9 ماه گذشته به آموزش نیروهای محلی در اوکراین پرداخته اند.

به گزارش CTV، این روزنامه ساختار فرماندهی نظامی اوکراین را به هم ریخته توصیف می‌کند، در حالی که ادعا می‌کند که سیستم ارتباطی نظامی این کشور در حال فروپاشی است. اگر تغییرات در تاکتیک ها به سرعت اعمال نشود، “نسل های اوکراینی” سند هشدار می دهد که ممکن است گم شود.

یکی از نویسندگان، یک سرگرد سابق ارتش کانادا که ترجیح داد ناشناس بماند، به CTV گفت که “به خوبی مستند شده” که ارتش اوکراین آسیب دیده بود “تلفات بزرگ با افسران کوچکترشان.”

در اوایل ماه جاری، اسناد افشا شده پنتاگون ادعا کرد که نیروهای اوکراینی تاکنون بین 124000 تا 131000 کشته و زخمی در جریان درگیری متحمل شده اند. این رقم که بر اساس برآوردهای ایالات متحده است، چندین برابر بیشتر از آمار رسمی کشته شدگان کیف است.


حامیان اتحادیه اروپا اوکراین نسبت به حمله متقابل تردید دارند - بلومبرگ

این منبع به CTV استدلال کرد که نویسندگان “کاغذ سفید” به دنبال انتقاد از اوکراین نبودند، اما “فقط تلاش برای نتیجه بهتر” برای کشور

عدم هماهنگی بین واحدهای اوکراینی منجر به تلفات جانی و تجهیزاتی بیشتر و همچنین عملیات ناموفق، گفته می شود در این مقاله آمده است.

یکی دیگر از مسائل نگران کننده برای سربازان ناتو این است که “کمک های نظامی، مانند تانک، به عنوان توپخانه متحرک و نه در عملیات ترکیبی با پیاده نظام” توسط نیروهای کی یف استفاده می شود. در نتیجه، “[Ukrainian] پیاده نظام مانورهای دشمن را تماشا خواهد کرد و در مقابل مواضع دفاعی خود درست خارج از محدوده توپخانه موثر قرار می گیرد. سند ذکر شده است که می گوید.

بر اساس این گزارش، رویکرد آموزشی اوکراین “بر اساس مدل میراث شوروی است” که فرمانده را در مرکز قرار می دهد، «بدون تفویض اختیار در آموزش، برنامه ریزی و به ویژه عملیات».

طبق گزارش ها، این سند ادعا می کند که عدم استفاده گسترده از استانداردهای ناتو منجر به کاهش دردناک تصمیم گیری در میدان جنگ می شود.

بیشتر بخوانید:
نخست وزیر لهستان – شکست در اوکراین می تواند به «عصر طلایی» غرب پایان دهد

روسیه مدتهاست که درگیری در اوکراین را به عنوان یک “جنگ نیابتی” ناتو علیه آن به راه انداخته است. به گفته مسکو، کمک های ارائه شده به کی یف توسط ایالات متحده و متحدانش، از جمله تامین تسلیحات، آموزش برای سربازان اوکراینی و تبادل اطلاعات، عملاً کشورهای غربی را به طرف درگیری تبدیل کرده است.