کاهش تماس چین با ارتش آمریکا – پنتاگون – اخبار RT World

واشنگتن می‌گوید هیچ پاسخی از سوی پکن به درخواست دیدار میان روسای دفاعی کشورها دریافت نکرده است

الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه، مدعی است که تلاش‌های پنتاگون برای ارتباط با ارتش چین در ماه‌های اخیر نادیده گرفته شده یا رد شده است.

لوید آستین وزیر دفاع به اهمیت خطوط ارتباطی باز با جمهوری خلق چین معتقد است [People’s Republic of China] و ما به دنبال ایجاد این خطوط ارتباطی باز بوده ایم. متأسفانه … وقتی پیشنهاد تماس تلفنی، ملاقات، گفتگو را داده ایم، با مشکلات زیادی روبرو بوده ایم. راتنر در جریان رویدادی که روز پنجشنبه توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن برگزار شد، گفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش، ژنرال مارک میلی، به همراه رئیس فرماندهی هند و اقیانوس آرام دریاسالار جان آکیلینو – و دیگر مقامات رسمی و غیرنظامی – از پکن خواستار گفتگو شده اند، اما “آن درخواست ها [were] رد شد یا جواب نداد.» او گفت.

“ایالات متحده و وزارت دفاع روی این مسئله از درگیری نظامی تا نظامی دست درازی داشته اند، اما ما هنوز به طور مداوم شرکای مشتاق نداشته ایم.” الی رتنر توضیح داد.


قانونگذاران ایالات متحده فهرست کارهای جنگ تایوان را معرفی کردند

گفتگو بین مقامات نظامی دو کشور بسیار مهم است برای جلوگیری از درک اشتباه و محاسبه اشتباه و جلوگیری از خارج شدن از کنترل بحران ها، این مقام اصرار کرد.

در آخرین نمونه، درخواست پنتاگون برای مذاکره بین آستین و همتای چینی اش لی شانگفو در نشست گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور هفته آینده. “به هر طریقی پاسخ داده نشده است” راتنر خاطرنشان کرد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، پکن در اوایل این ماه به واشنگتن گفته است “شانس کمی وجود دارد” نشستن لی با آستین در سنگاپور به دلیل تحریم های اعمال شده علیه رئیس دفاع چین به دلیل دخالت ادعایی وی در خرید تسلیحات پیشرفته روسی. با این حال، راتنر ادعا کرد که این محدودیت ها به هیچ وجه مانع مذاکره لی با همتای آمریکایی خود نمی شود. “در این مرحله توپ در زمین آنهاست.” او گفت.

آخرین بار روسای دفاع ایالات متحده و چین در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا در کامبوج در ماه نوامبر مذاکره کردند. در آن زمان وی فنگه وزیر دفاع چین بود. آستین و لی – که در ماه مارس به سمت خود منصوب شد – هنوز رو در رو ملاقات نکرده اند.

روابط بین پکن و واشنگتن از آگوست گذشته، زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره خودگردان تایوان که چین آن را بخشی از قلمرو خود می داند، به شدت تیره شده است. آنها پس از به اصطلاح بدتر شدند “بالون جاسوسی” حادثه در ماه فوریه واشنگتن مدعی شد که یک هواپیمای جاسوسی چینی را بر فراز قلمرو خود سرنگون کرده است، در حالی که پکن می گوید این فقط یک بالن هواشناسی بوده که به طور تصادفی به سمت ایالات متحده منحرف شده است. سفر آنتونی بلیکن وزیر امور خارجه آمریکا به چین که به دلیل بحران به تعویق افتاده بود تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید:
چین «صداقت» دعوت بایدن برای مذاکره را زیر سوال می برد

هفته گذشته، وانگ یی، دیپلمات ارشد چین و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نشستی در وین، پایتخت اتریش برگزار کردند. به گفته واشنگتن، هر دو طرف توافق کردند که حادثه در ماه فوریه بود “مایه تاسف” و متعهد شد «کانال‌های استاندارد و عادی ارتباطات را دوباره برقرار کنید». مقامات چینی این دیدار را چنین توصیف کردند “محتوا” اضافه کرد که پکن این کار را خواهد کرد “به استفاده خوب از این کانال ارتباط استراتژیک ادامه دهید.” خبرگزاری دولتی شین هوا گزارش داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: