کانادا کمک های خود را در میان افزایش Omicron افزایش می دهد

نخست‌وزیر جاستین ترودو اذعان کرد که کانادایی‌ها از این همه‌گیری خسته شده‌اند.

اتاوا:

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز چهارشنبه با اذعان به اینکه کانادایی‌ها از این بیماری همه‌گیر خسته شده‌اند، گفت: کانادا برنامه‌های حمایتی را برای کمک به افراد و مشاغل آسیب دیده از نوع Omicron کووید-19 گسترش خواهد داد.

ترزا تام، افسر ارشد بهداشت عمومی کشور، از کانادایی ها خواست تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند و در یک کنفرانس خبری گفت که “وضعیت می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.” نوع بسیار مسری Omicron به سرعت در کانادا در حال گسترش است و باعث شده چندین استان از 10 استان مجدداً محدودیت ها را اعمال کنند.

ترودو، فاش کرد که تست ویروس سه نفر از کارکنان و سه تن دیگر از اعضای امنیتی او مثبت بوده است، گفت که می‌دانست کانادایی‌ها نمی‌خواهند با تهدید دیگری مواجه شوند.

او در همان جلسه توجیهی گفت: “هیچ یک از ما نمی خواهیم اینجا باشیم – ما از COVID خسته شده ایم، می خواهیم فقط از بین برود. اما می دانیم که تا زمانی که همه ما نقش خود را انجام ندهیم، این بیماری از بین نخواهد رفت.”

کانادا تا به امروز 2360 مورد تایید شده Omicron دارد. موارد جدید روزانه به 11300 نفر در روز سه شنبه افزایش یافت.

تام گفت: «ما به ویژه در مورد تأثیر بالقوه یک افزایش ناگهانی و قوی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی نگران هستیم.

انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا، سه استان پرجمعیت کانادا، طیف وسیعی از محدودیت‌ها را برای مبارزه با Omicron اعلام کرده‌اند که انجمن‌های تجاری هشدار داده‌اند که به شدت به رستوران‌ها و بارها ضربه می‌زند.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی، در جلسه توجیهی گفت که اتاوا به طور موقت برنامه های طراحی شده برای پوشش هزینه های دستمزد و اجاره را گسترش می دهد.

این توسعه که تا 12 فوریه 2022 ادامه دارد، به مشاغلی کمک می کند که به دلیل اقداماتی که برای مهار COVID-19 معرفی شده اند، ظرفیت خود را 50٪ یا بیشتر کاهش داده اند.

فریلند گفت که هزینه کل این اقدامات 4 میلیارد دلار کانادا (3.1 میلیارد دلار) خواهد بود که به طور کامل توسط صندوق اضطراری که دولت در اوایل ماه جاری اعلام کرد، پوشش داده می شود.

اتاوا در ماه اکتبر اعلام کرد که با اشاره به بهبود اقتصاد و موفقیت تلاش‌های واکسیناسیون، بسیاری از حمایت‌های مربوط به بیماری همه‌گیر را در اواخر اکتبر کاهش می‌دهد.