محدودیت های جدید بلژیک با افزایش موارد Omicron به 30٪ از عفونت های جدید

محدودیت های جدید بلژیک با افزایش موارد Omicron به 30٪ از عفونت های جدید

نوع Omicron در بلژیک: Omicron اکنون 30٪ موارد جدید در بلژیک را تشکیل می دهد.

بروکسل:

بلژیک بلافاصله پس از کریسمس، سینماها و تئاترها و بازی‌های ورزشی را پشت درهای بسته خواهد بست تا محدودیت‌های ویروس کرونا را محدود کند تا از افزایش موارد نوع Omicron جلوگیری کند.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، روز چهارشنبه گفت که محدودیت ها در سه هفته گذشته به کاهش عفونت های کووید-19، عمدتاً نوع دلتا، از اواخر نوامبر کمک کرده است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: “اما با وجود ارقام اندکی مثبت، واضح است که جای نگرانی وجود دارد. یک کشتی دزدان دریایی در سواحل وجود دارد و آن نوع Omicron است.”

او گفت که Omicron اکنون 30 درصد موارد جدید را تشکیل می دهد در حالی که جمعه گذشته تنها 10 درصد بود، و اقدامات جدیدی برای اطمینان از بازگشت دانش آموزان از تعطیلات به مدارس از 10 ژانویه لازم است.

از روز یکشنبه هیچ فعالیتی در داخل خانه به جز بازدید از موزه، ورزش، عروسی یا عزاداری مجاز نخواهد بود، محدودیت دو نفره برای خرید در نظر گرفته می شود. مسابقات فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی باید بدون تماشاگر برگزار شود.

بلژیک، محل استقرار مؤسسات اتحادیه اروپا و مقر ناتو، همچنان به بارها و رستوران‌ها اجازه می‌دهد تا ساعت 11 شب باز باشند.

بر اساس پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، بلژیک بدون احتساب مناطق کوچکی مانند آندورا و گورنزی، سومین میانگین نرخ روزانه سرانه مبتلایان در اوایل دسامبر را داشت، پس از اسلواکی و جمهوری چک.

با این حال، نرخ مرگ و میر آن درست کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است، با کمپین شلیک های تقویت کننده پیشرفته تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا.