کالیفرنیا برای اولین بار در 17 سال گذشته نیازهای آبی ساکنان را برآورده می کند – RT World News

حجم بی سابقه برف و طوفان های شدید زمستانی پس از سال ها شرایط خشکسالی مخازن را پر کرده است

اداره منابع آب (DWR) روز پنجشنبه اعلام کرد، برای اولین بار از سال 2006، دولت کالیفرنیا قادر خواهد بود 100 درصد آب درخواستی مزارع و شهرهای سراسر ایالت را تامین کند.

برف رکوردی در رشته‌کوه‌های این ایالت و طوفان‌های زمستانی مرطوب و غیرمعمول، سرنوشت این ایالت را پس از سال‌ها سپری شدن در شرایط خشکسالی جزئی یا کامل تغییر داده است. DWR گفت: پروژه دولتی آب به طور کامل برای تامین 29 آژانس آب که به نوبه خود 27 میلیون مشتری و 750000 هکتار مزرعه را تامین می کنند، ذخیره شده است – چشم انداز بهبود یافته حتی از پیش بینی ماه گذشته که پیش بینی می کرد ایالت بتواند 75٪ از آب را تامین کند. آنچه درخواست شد

رگولاتور اعلام کرد که ذخیره‌سازی مخزن در روز پنج‌شنبه 105 درصد میانگین کار می‌کند، در حالی که نظارت بر خشکسالی ایالات متحده اعلام کرد که 65 درصد از ایالت دیگر در خشکسالی در نظر گرفته نمی‌شود.


خشکسالی تاریخی در کالیفرنیا امنیت غذایی آمریکا را تهدید می کند

بیش از یک سال طول می کشد تا تمام چیزهایی که در طول خشکسالی از دست رفته است، دوباره پر شود، و برخی از مناطق، مانند حوضه رودخانه کلرادو، برای دهه ها خشک بوده اند. سالها پمپاژ آب زیرزمینی برای تامین دره مرکزی کشاورزی نیز باعث کاهش آب زیرزمینی در آن منطقه شده است.

کالیفرنیایی ها وسوسه شدند که شروع به آبیاری خود کنند “چمن غیر کاربردی” دوباره – عملی که در ماه مه گذشته به دلیل آنچه فرماندار گاوین نیوسام آن را الف نامیده بود، ممنوع شد “بحران خشکسالی” – با این حال، نسبت به انجام این کار هشدار داده شده است. مقامات ایالتی توضیح دادند که یک سال بسیار مرطوب ممکن است یک دوره خشکسالی طولانی دیگر را به دنبال داشته باشد، و هشدار دادند که ایالت با مشکل مواجه است. “آینده گرمتر و خشک تر.”

آبی که اکنون کالیفرنیای خشک شده را احیا می کند، عمدتاً از ماه دسامبر در یک رشته طوفان های ویرانگر ته نشین شده است. “رودخانه های جوی” که باعث جاری شدن سیل و خسارت به خانه ها و زیرساخت ها شد. این الگوهای آب و هوایی تا 700 اینچ (17.8 متر) برف در کوه‌های سیرا نوادا، که مرز بین کالیفرنیا و نوادا را تشکیل می‌دهند، کاهش یافت و منجر به ایجاد برف‌هایی شد که ضخامت آن در بسیاری از نقاط دو برابر معمول است – و 7 تا 10 متر است. برابر عادی در دیگران

در واقع، در حالی که کشاورزانی که برای دو سال متوالی هیچ یک از آب درخواستی خود را دریافت نکرده‌اند، سرانجام به آنچه خواسته‌اند می‌رسند، بخش‌هایی از کالیفرنیای مرکزی اکنون برای کاشت آن‌قدر مرطوب است. به گفته اد کلارک، مدیر مرکز ملی آب اداره ملی اقیانوسی و جوی، در همین حال، سایر بخش‌های ایالت به همراه حدود 44 درصد از کل کشور برای سیل آماده می‌شوند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: