گوگل کار روی پردیس بزرگ سیلیکون ولی را متوقف می کند: گزارش

گوگل کار روی پردیس بزرگ سیلیکون ولی را متوقف می کند: گزارش

بر اساس این گزارش، گوگل ساخت یک پردیس عظیم در شهر سیلیکون ولی را متوقف کرده است.

سیلیکون ولی:

CNBC روز جمعه گزارش داد که گوگل ساخت یک پردیس عظیم در شهر سن خوزه دره سیلیکون را به دلیل کاهش هزینه ها متوقف کرده است.

شرکت مادر گوگل آلفابت در اوایل سال جاری اعلام کرد که با استناد به یک واقعیت اقتصادی چالش برانگیز، حدود 12000 شغل را در سراسر جهان کاهش می دهد.

آلفابت در سه ماه پایانی سال گذشته درآمد و سود کمتری نسبت به انتظارات را گزارش کرد زیرا شرایط سخت اقتصادی باعث سرد شدن تجارت تبلیغاتی آن شد.

تایتان اینترنت قرار است هفته آینده آخرین آمار درآمد سه ماهه خود را منتشر کند.

بر اساس گزارش CNBC، سایتی در سن خوزه برای یک پردیس Google Downtown West پاکسازی شده بود و ساخت آن تا پایان سال جاری آغاز می شود.

این گزارش به نقل از افراد ناشناس گفته است که پروژه متوقف شده است، بدون اینکه هیچ خبری در مورد زمان از سرگیری آن به پیمانکاران ارسال شود.

به گزارش CNBC، یک طرح مصوب برای محوطه 80 هکتاری (32 هکتار) شامل فضای اداری، واحدهای مسکونی و پارک های عمومی بود.

کاهش بودجه آلفابت به دنبال ولگردی شدید استخدام در طول اوج همه گیری ویروس کرونا توسط شرکت های اینترنتی که برای برآورده کردن تقاضا تلاش می کردند، زیرا مردم برای کار، مدرسه و سرگرمی آنلاین می شدند.

تحلیلگران گفته‌اند که سلاح‌های بزرگ فناوری قبلاً بیش از حد خرج می‌کردند و شاهد کاهش سرعت در افق نبودند.

موتور جستجوی گوگل که بر جهان مسلط است، با ظهور ChatGPT، یک ربات گفتگوی تحت حمایت مایکروسافت که می تواند محتوای پیچیده و شبیه انسان را تنها در چند ثانیه تولید کند، تحت فشار قرار گرفته است.

مایکروسافت از فناوری برای تقویت بینگ، رقیب دیرینه جستجوی گوگل، استفاده می کند.

گوگل اخیراً به مردم ایالات متحده و بریتانیا اجازه می دهد تا چت ربات هوش مصنوعی خود را که با نام Bard شناخته می شود، آزمایش کنند، زیرا همچنان به مسیر تدریجی خود برای رسیدن به ChatGPT تحت حمایت مایکروسافت ادامه می دهد.

Bard، ChatGPT و دیگر اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مشابه، مقالات، شعرها یا کدهای محاسباتی را بر اساس فرمان تولید می‌کنند و به عنوان بزرگترین چیز جدید در فناوری از زمان ظهور آیفون، جهان را به‌عنوان بزرگ‌ترین چیز جدید در فناوری از زمان ظهور آیفون به‌دست آورده‌اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)