کارمندان به گوگل در مورد Bard AI – رسانه – اخبار RT World هشدار دادند

هزاران کارمند گوگل سعی کردند به این شرکت هشدار دهند که چت ربات هوش مصنوعی آن، Bard، فقط یک “دروغگوی بیمارگونه” 18 کارمند فعلی و سابق گوگل روز چهارشنبه به بلومبرگ گفتند، اما به طور بالقوه یک قاتل است و توصیه هایی را ارائه می دهد که می تواند منجر به مرگ شود. آنها گفتند که شرکت گوش نداد.

یکی از کارمندان به این رسانه گفت که آنها به گوگل اطلاع دادند که نکات بارد در مورد غواصی مفید است “احتمالا منجر به آسیب جدی یا مرگ شود” در حالی که دیگری گفت که توضیحاتش در مورد نحوه فرود هواپیما تقریباً به یقین منجر به سقوط می شود.
کارمند سوم، در یادداشتی که توسط 7000 کاربر گوگل دیده شد، بارد را چنین توصیف کرد “بدتر از بی فایده” و از شرکت التماس کرد که آن را راه اندازی نکند. دیگران هوش مصنوعی را به عنوان “ترسناک”

این منابع به بلومبرگ گفتند که به متخصصان اخلاق گفته شد که از مسیر خود کناره گیری کنند زیرا شرکت با عجله Bard را به بازار رساند. مردیث ویتاکر، مدیر سابق این شرکت، گفت: «اخلاق هوش مصنوعی در عقب نشسته است» به سود و رشد، و دو کارگر دیگر گفتند بررسی های اخلاقی تقریباً کاملاً اختیاری است.


رئیس گوگل نسبت به خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار داد

محصولاتی که قبلاً باید از آستانه 99 درصدی برای معیارهایی مانند «عادلانه» عبور می‌کردند، اکنون فقط باید تا “80، 85٪ یا چیزی دیگر” به منظور راه اندازی، گزارش شده است که جن گنای، رئیس مدیریت هوش مصنوعی به کارمندان گفته است.

دو افشاگر در اوایل این ماه فاش کردند که سعی کرده‌اند از آزادی بارد جلوگیری کنند و هشدار دادند که هوش مصنوعی مستعد این امر است. “اظهارات نادرست و خطرناک” تنها زمانی که Gennai “راه اندازی محصول” را به عنوان یک نسخه جدید بازنویسی کرد، نگرانی های آنها برطرف شد “آزمایش.”

Bard که ماه گذشته به عنوان رقیبی برای ChatGPT پرطرفدار OpenAI معرفی شد، قرار بود لبه اصلی تحول گوگل در تجارت جستجوی خود باشد. کارمندان به بلومبرگ گفتند، زمانی که ChatGPT راه اندازی شد و گوگل هنوز هوش مصنوعی مولد خود را در محصولاتش ادغام نکرده بود، به گونه ای که مشتریان بتوانند واقعاً از آن استفاده کنند، ظاهراً این شرکت وحشت زده شد و از دسامبر یک “کد قرمز” صادر کرد و ریسک را پذیرفت.

گوگل این موضوع را رد کرده است که هرگز چیزی را بر اصول اخلاقی ترجیح داده است. ما به سرمایه‌گذاری در تیم‌هایی که روی اعمال اصول هوش مصنوعی در فناوری ما کار می‌کنند ادامه می‌دهیم.» سخنگوی برایان گابریل به بلومبرگ گفت.

این شرکت در ماه ژانویه سه عضو تیم “مسئول هوش مصنوعی” خود را اخراج کرد و اعلام کرد که قصد دارد بیش از 20 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی را در سال جاری عرضه کند. در همین حال، کسانی که در تیم اخلاق هوش مصنوعی باقی مانده اند اکنون هستند “ناتوان و بی روحیه” به گزارش بلومبرگ

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: