سنگاپور مردی را بیش از یک کیلوگرم ماری جوانا به اعدام محکوم کرد

سنگاپور مردی را بیش از یک کیلوگرم ماری جوانا به اعدام محکوم کرد

سنگاپور سال گذشته 11 اعدام را به دلیل جرایم مواد مخدر انجام داد. (نمایندگی)

سنگاپور:

گروه های حقوق بشر گفتند که قرار است یک مرد سنگاپوری هفته آینده به دلیل توطئه برای قاچاق یک کیلوگرم حشیش در اولین اعدام این ایالت-شهر در شش ماه گذشته به دار آویخته شود.

طبق اطلاعیه اداره زندان که توسط خانواده وی دریافت شده و توسط فعالان حقوق در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، Tangaraju Suppiah، 46 ساله سنگاپوری، روز چهارشنبه به چوبه دار فرستاده خواهد شد.

عفو بین الملل روز جمعه این تصمیم را محکوم کرد و آن را “بسیار ظالمانه” خواند.

سخنگوی دفتر منطقه‌ای عفو بین‌الملل به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر این اعدام انجام شود، نقض قوانین بین‌الملل و در سرپیچی سرسختانه از اعتراض‌ها به استفاده سنگاپور از مجازات اعدام است».

در بسیاری از نقاط جهان – از جمله در کشور همسایه تایلند – حشیش غیرقانونی شده است، مقامات از احکام زندان چشم پوشی کرده‌اند و گروه‌های حقوقی فشار بر سنگاپور را برای لغو مجازات اعدام افزایش داده‌اند.

این مرکز مالی آسیایی دارای برخی از سخت‌ترین قوانین مبارزه با مواد مخدر در جهان است و اصرار دارد که مجازات اعدام همچنان یک عامل بازدارنده مؤثر در برابر قاچاق است.

تانگاراجو در سال 2017 به اتهام “همدستی با توطئه برای حمل و نقل” 1017.9 گرم (35.9 اونس) حشیش، دو برابر حداقل میزانی که مستحق حکم اعدام است، محکوم شد.

او در سال ۲۰۱۸ به اعدام محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر نیز این حکم را تایید کرد.

دادستان ها گفتند که او دارای دو شماره تلفن همراه بود که به عنوان مخاطب استفاده می شد.

کریستن هان، فعال حقوق بشر، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه که به ویژه نگران کننده است این است که تانگاراجو… هرگز مواد مخدر را کنترل نکرده است.

او همچنین توسط پلیس بدون وکیل قانونی مورد بازجویی قرار گرفت و گفت که از داشتن مترجم تامیلی محروم شده است.

هو شیو پنگ، قاضی دادگاه عالی گفته بود که هر کس بر اساس قانون ارتکاب جرمی را تحریک کند، مرتکب آن جرم نیز خواهد شد و مستوجب همان مجازات است.

هو گفت که “اتهام متهم بدون شک و تردید معقول ثابت شده است”.

سنگاپور پس از بیش از دو سال وقفه، در مارس 2022 اعدام با اعدام را از سر گرفت.

یازده اعدام در سال گذشته انجام شد — همه برای جرایم مواد مخدر.

در میان اعدام شدگان ناگانتران کی. دارمالینگام بود که اعدام او اعتراض جهانی را برانگیخت، از جمله از سوی سازمان ملل متحد و سرمایه دار بریتانیایی ریچارد برانسون، زیرا تصور می شد او دارای معلولیت ذهنی است.

سازمان ملل می‌گوید که مجازات اعدام در سطح جهانی به عنوان یک بازدارنده مؤثر ثابت نشده است و با قوانین بین‌المللی حقوق بشر که فقط مجازات اعدام را برای جدی‌ترین جنایات مجاز می‌داند، ناسازگار است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)