کاخ سفید از حزب جمهوری خواه به خاطر مذاکرات سقف بدهی انتقاد کرد – اخبار RT World

پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که ایالات متحده می‌تواند بدهی 31.4 تریلیون دلاری خود را تا اول ژوئن نکول کند.

کاخ سفید به رهبری جمهوری‌خواه کنگره که می‌گوید به‌طور فزاینده‌ای به عوامل حاشیه‌ای «MAGA» به دلیل ممانعت از مذاکراتی که برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده طراحی شده‌اند و برای اولین بار در تاریخ آن کشور را در معرض نکول قرار نمی‌دهد، مورد انتقاد قرار داده است.

سخنگوی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در بیانیه‌ای که روز شنبه در وب‌سایت کاخ سفید منتشر کرد، توافقی را که کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه پیشنهاد کرد، به عنوان یک معامله توصیف کرد. “گام بزرگ به عقب” و گفت که شامل مجموعه ای از “خواسته های حزبی افراطی.”

رئیس جمهور بارها و بارها پیشنهادهای کاهش کسری بودجه را روی میز قرار داده است، از محدودیت در هزینه ها گرفته تا کاهش سودهای بزرگ داروسازی و بستن منافذ نفت و گاز. در بیانیه کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید آمده است. این تنها یک رهبری جمهوری خواه است که وابسته به جناح MAGA خود است – نه رئیس جمهور یا رهبری دموکرات – که تهدید می کنند ملت ما را در معرض خطر قرار می دهند.

پیشنهاد ارائه شده توسط مک کارتی در روز جمعه شامل کاهش قابل توجه برنامه های داخلی و افزایش هزینه های دفاعی بود. همچنین الزامات کاری را بر برخی از برنامه های کمکی تحمیل کرد، در حالی که چشم پوشی از الزامات کاری برای افراد در مناطق با بیکاری بالا که به کمک های غذایی فدرال متکی هستند را برای ایالت ها دشوارتر می کند.


پنتاگون

توافق جمهوری‌خواه همچنین درخواست‌های دموکرات‌ها برای افزایش درآمد مالیاتی برای کمک به پرداخت کسری بودجه آینده را رد می‌کند.

من با قراردادی موافقت نمی‌کنم که از تقلب‌های مالیاتی ثروتمند و معامله‌گران ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند و در عین حال کمک‌های غذایی را برای نزدیک به یک میلیون نفر به خطر می‌اندازد.» بایدن روز یکشنبه در اظهاراتی از هیروشیما، ژاپن، جایی که در اجلاس G7 شرکت می کرد، گفت.

بایدن همچنین جمهوری خواهان را متهم کرد که در اجرای مذاکرات برای تمدید سقف بدهی در صحنه سیاسی شرکت می کنند. من فکر می‌کنم برخی از جمهوری‌خواهان MAGA در مجلس هستند که می‌دانند این کار چه آسیبی به اقتصاد وارد می‌کند، و چون من رئیس‌جمهور هستم و رئیس‌جمهور مسئول همه چیز هستم، بایدن مقصر این کار است.» او گفت.

اگر توافقی حاصل نشود، وزارت خزانه داری نشان داده است که ایالات متحده می تواند بدهی 31.4 تریلیون دلاری خود را در اوایل ژوئن نکول کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: