ژاپن پس از برخاستن هواپیماهای چینی از ناو هواپیمابر، جت‌ها را در هم می‌گیرد

ژاپن پس از برخاستن هواپیماهای چینی از ناو هواپیمابر، جت‌ها را در هم می‌گیرد

ژاپن گفت که شاندونگ و چند کشتی دیگر نیروی دریایی چین را در این منطقه مشاهده کرده است.

توکیو:

ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که در روزهای اخیر در حالی که هواپیماهای جنگنده چینی از یک ناو هواپیمابر مستقر در نزدیکی جنوب ژاپن و تایوان به زمین نشسته و برخاسته اند، جت هایی را در هم کوبیده است.

ناو هواپیمابر شاندونگ همزمان با واکنش چین به دیدار رئیس‌جمهور جزیره و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آب‌های جنوب شرقی تایوان در حال حرکت است.

ستاد مشترک ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که از روز جمعه کشتی شاندونگ و چند کشتی دیگر نیروی دریایی چین را در منطقه جنوب جزیره میاکو مشاهده کرده است.

در این فهرست نام شاندونگ کلاس کوزنتسوف به همراه یک ناوشکن موشکی کلاس III لویانگ، یک ناوچه کلاس II جیانگکای و یک کشتی پشتیبانی رزمی سریع کلاس فویو ذکر شده است.

در این بیانیه آمده است که این شناورها در فاصله 230 تا 430 کیلومتری (140 تا 270 مایلی) جنوب جزیره میاکو در جنوب ژاپن مشاهده شده اند.

در این بیانیه آمده است: «ما تقریباً 120 فرود و خروج در ناو هواپیمابر کلاس کوزنتسوف نیروی دریایی چین، 80 بار توسط هواپیمای جنگنده و 40 بار توسط بالگرد را تأیید کردیم.

این بیانیه افزود: نیروهای ژاپنی دو گروه اسکورت را برای نظارت بر کشتی‌های چینی بسیج کردند و “جت‌های جنگنده نیروی دفاع شخصی هوایی در پاسخ به فرود و برخاستن جت‌های جنگنده روی عرشه دست به دست شدند.”

توکیو برای اولین بار تایید کرد که این سه کشتی در نواحی نزدیک منطقه اوکیناوا در جنوب ژاپن در حال حرکت هستند.

وزارت دفاع گفت که این اولین بار است که عملیات شاندونگ در اقیانوس آرام را از طریق نظارت دست اول تایید می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)