شلیک موشک از لبنان به اسرائیل – اخبار RT World

بعد از ظهر پنجشنبه در میان گزارش‌هایی مبنی بر شلیک موشک از لبنان، زنگ خطر حمله هوایی در شمال اسرائیل به صدا درآمد. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) تایید کرده اند که حداقل یک پرتابه توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شده است.

سرویس امداد و نجات ماگن دیوید آدوم اسرائیل گفت که حداقل یک نفر بر اثر اصابت ترکش خفیف زخمی شده است، در حالی که یک زن هنگام دویدن به سمت یک پناهگاه بمب زخمی شده است. تاکنون گزارشی از خسارت مادی گزارش نشده است.

دو منبع امنیتی لبنانی به رویترز گفتند که اندکی پس از حملات موشکی، ارتش اسرائیل جنوب لبنان را با توپخانه گلوله باران کرد. آنها تایید کردند که حداقل دو حمله موشکی به اسرائیل از این کشور سرچشمه گرفته است.


یورش پلیس اسرائیل به مسجد نمادین (فیلم)

شبکه تلویزیونی اسرائیل کان با استناد به ارزیابی های اولیه گزارش داد که در مجموع 30 موشک در جریان این حمله پرتاب شد. حداقل پنج دفاع هوایی فرار کردند و باعث خسارت و صدمات روی زمین شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است و ارتش لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) نیز بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

این رگبار راکتی اندکی پس از آن صورت می گیرد که حزب الله مستقر در لبنان قول داده بود آن را انجام دهد “معیارهای” در مورد تنش های جاری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها. اخیراً درگیری‌ها در محوطه مسجد الاقصی، که به کوه معبد نیز معروف است، در اورشلیم در ماه مبارک رمضان رخ داده است.

با این حال، یک منبع نزدیک به حزب الله به العربیه گفت که این گروه پشت رگبار نبوده است. “ما کاری به شلیک موشک نداریم” منبع اعلام کرد. یک منبع جداگانه به شبکه ادعا کرد که نامشخص است “گروه های فلسطینی” پشت این حادثه بودند

نیروهای امنیتی اسراییلی به شدت مسلح روز چهارشنبه وارد مسجد الاقصی شدند و با صدها جوان فلسطینی که در یکی از مقدس ترین اماکن اسلام سنگر گرفته بودند، مقابله کردند. پلیس نارنجک های شوکر، گلوله های لاستیکی و گاز اشک آور را علیه فلسطینی ها به کار گرفت. آنها را به عنوان علامت گذاری کردند “وندال ها” و “جوانان قانون شکن و نقاب پوش” و آنها را متهم به پرتاب آتش بازی و سایر گلوله ها به سمت مأموران کرد. حدود 400 فلسطینی بازداشت و دهها نفر زخمی شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: