افشای مواد منفجره پنتاگون ممکن است یک کار خودی باشد – رویترز – RT World News

بر اساس گزارش‌ها، بازرسان آمریکایی چهار یا پنج نظریه در مورد انگیزه طرفین در پشت نقض ادعایی رازداری دارند.

رویترز گزارش داده است که پنتاگون مشکوک است که یک شهروند آمریکایی به جای یک خارجی ممکن است مسئول درز آشکار اطلاعات طبقه بندی شده حاوی چندین افشای بمب بوده باشد. مقامات چندین توضیح در مورد انگیزه افشاگر ارائه کردند.

عکس‌هایی از اسنادی که ظاهراً از پنتاگون سرچشمه می‌گیرد و بسیاری از آنها به‌عنوان بسیار محرمانه مشخص شده‌اند، در ماه مارس در فضای مجازی منتشر شد. با این حال، رسانه های غربی گزارش دادند که ممکن است آنها تنها هفته گذشته معتبر باشند.

یکی از مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با رویترز مصاحبه کرده است، گفت: چهار نظریه از پنج نظریه در مورد اینکه چرا شخص یا گروهی که پشت این افشاگری بوده است، وجود دارد. آنها از a “کارمند ناراضی تهدید داخلی که فعالانه می خواست منافع امنیت ملی ایالات متحده را تضعیف کند.” این خبرگزاری روز یکشنبه گفت.


روسیه نزدیک بود هواپیمای جاسوسی بریتانیا - WaPo را سرنگون کند

به گفته این منابع، بخشی از تحقیقات در حال انجام بر روی بررسی میزان به اشتراک گذاری اطلاعات داخلی برای محدود کردن نمونه مجرمان احتمالی متمرکز است.

رویترز تأکید کرد که نمی تواند به طور مستقل مواد افشا شده را تأیید کند. بازرسان آمریکایی ادعا کردند که نمی‌توانند این موضوع را رد کنند که برخی از اسناد ممکن است برای گمراه کردن تحقیقات یا انتشار اطلاعات نادرست دستکاری شده باشند.

رسانه‌ها بر اساس این درز گزارش‌های انفجاری متعددی منتشر کردند که برخی از آنها نشان می‌دهد که ایالات متحده از نزدیک‌ترین متحدان خود مانند کره جنوبی یا اسرائیل جاسوسی می‌کند. در یکی از اخبار ادعا شده بود که سازمان جاسوسی اسرائیل موساد به اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو دامن می زد، ادعایی که نخست وزیر فعلی آن را نادرست رد کرد.

برخی از اسناد ظاهراً برداشت و اقدامات پنتاگون در مورد درگیری در اوکراین را نشان می دهند. سی ان ان گزارش داد ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکی از اهداف جاسوسی آمریکا بوده است. گزارش دیگری از واشنگتن پست ادعا کرد که روسیه در اواخر سپتامبر 2022 یک هواپیمای جاسوسی بریتانیا را “تقریباً سرنگون کرد”.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: