ژاپن شات های تقویت کننده کووید مدرنا را با هدف افزایش پوشش تایید می کند

ژاپن شات های تقویت کننده کووید مدرنا را با هدف افزایش پوشش تایید می کند

تقویت‌کننده‌های کووید در ژاپن: واکسن مدرنا برای استفاده به عنوان واکسن تقویت کننده تأیید شد.

توکیو:

ژاپن روز پنجشنبه رسماً واکسن کووید-19 Moderna Inc را برای برنامه تقویتی خود تأیید کرد، در حالی که Novavax Inc برای اولین بار تأیید واکسن آن را در این کشور ارائه کرد.

واکسن نوع mRNA مدرنا که تا به امروز بیشتر در ژاپن در سایت‌های تلقیح در محل کار استفاده می‌شد، به‌عنوان سومین واکسن تقویت‌کننده برای افراد 18 ساله یا بالاتر، پس از توصیه کارشناسان وزارت بهداشت در روز چهارشنبه تأیید شد.

این همان محدوده سنی است که برای شات تولید شده توسط Pfizer Inc و BioNTech اعمال شده است، که حدود 93000 بار به عنوان یک تقویت کننده تا روز چهارشنبه ارائه شده است که حدود 0.1٪ از جمعیت را به خود اختصاص داده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد واکسن مبتنی بر پروتئین Novavax توسط توزیع کننده ژاپنی Takeda Pharmaceutical Co به تنظیم کننده ها ارسال شد. تاکدا قصد دارد در انتظار تایید این واکسن را در ژاپن بسازد و در اوایل سال 2022 توزیع کند.

پس از شروع نسبتاً دیر، ژاپن تقریباً 80 درصد از جمعیت خود را به طور کامل تلقیح کرده است که بالاترین رتبه در میان اقتصادهای گروه هفت است. این کشور حدود 31 میلیون دوز بین شات های فایزر و مدرنا باقی مانده است، با قراردادهایی برای دریافت 170 میلیون دوز بیشتر در سال 2022.

از زمان موج پنجمی که در ماه آگوست به اوج خود رسید، عفونت‌های جدید ویروس کرونا در ژاپن به طور چشمگیری کاهش یافته است. کارشناسان می گویند این واقعیت که ژاپن دیرتر واکسن خود را آغاز کرد، ممکن است به پایین نگه داشتن موارد COVID-19 کمک کند، زیرا مصونیت در برابر واکسن برای اکثر مردم هنوز کاهش نیافته است.

وزیر بهداشت، شیگیوکی گوتو، هفته گذشته گفت که به جای حفظ فاصله هشت ماهه از دو واکسن اول، باید در اسرع وقت داروهای تقویت کننده داده شود.

واکسن Novavax اولین مجوز استفاده اضطراری خود را در اوایل نوامبر در اندونزی و پس از آن در فیلیپین دریافت کرد.

تاکدا گفته است که می تواند 250 میلیون دوز از واکسن را در کارخانه هیکاری خود در غرب ژاپن بسازد و قرارداد فروش 150 میلیون دوز آن را به دولت ژاپن بسته است. تاکدا همچنین واردات و توزیع شات مدرنا در ژاپن را انجام می دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)