ژاپن به ارتش دستور داد تا برای سرنگونی موشک کره شمالی آماده شوند

ژاپن به ارتش دستور داد تا برای سرنگونی موشک کره شمالی آماده شوند

ژاپن دستور استقرار ناوشکن های مجهز به موشک های رهگیر SM-3 را صادر کرد. (نمایندگی)

توکیو:

پس از اینکه پیونگ یانگ این هفته اعلام کرد که آماده پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود است، ژاپن شنبه به ارتش خود دستور داد تا برای سرنگونی یک موشک بالستیک کره شمالی آماده شوند.

قرار دادن ماهواره در مدار به یک پرتابه دوربرد نیاز دارد که کره شمالی از پرتاب آن منع شده است زیرا سازمان ملل این تمرینات را آزمایش فناوری موشک های بالستیک می داند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ژاپن، یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن روز شنبه به نیروهای دفاع شخصی این کشور گفت: «احتمال دستور اقدامات مخرب علیه موشک‌های بالستیک و غیره وجود دارد».

حمادا به سربازان دستور داد تا “اقدامات لازم را برای محدود کردن آسیب در صورت سقوط یک موشک بالستیک به کار گیرند”.

وی دستور آماده سازی برای استقرار ناوشکن های مجهز به رهگیرهای موشکی SM-3 و همچنین واحدهای نظامی در استان جنوبی اوکیناوا را داد که می توانند موشک های پاتریوت PAC-3 را عملیاتی کنند.

در سال های 2012 و 2016، کره شمالی موشک های بالستیکی را آزمایش کرد که پیونگ یانگ آن را پرتاب ماهواره نامید.

هر دو موشک بر فراز منطقه اوکیناوا پرواز کردند.

رسانه های ژاپنی روز شنبه گزارش دادند که وزارت دفاع همان دستورات آماده سازی را در سال 2012 صادر کرد.

پیونگ یانگ تاریخ پرتابی را ارائه نکرده است و کیم جونگ اون رهبر این کشور تنها گفته است که ماهواره “در تاریخ برنامه ریزی شده” ارسال خواهد شد.

روز سه‌شنبه وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن از کره شمالی خواستند که از هرگونه آزمایش موشک بالستیک بیشتر پس از سیل پرتاب‌ها در سال جاری خودداری کند.

این گروه از کشورهای ثروتمند همچنین به پیونگ یانگ نسبت به انجام آزمایش تسلیحات هسته ای مورد انتظار هشدار دادند و گفتند که در صورت عدم رعایت آن، پاسخی «قوی» خواهد داشت.

یک هفته پیش پیونگ یانگ اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده است و از آن به عنوان پیشرفتی برای توانایی های ضدحمله هسته ای این کشور استقبال کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)