جشنواره “سومو گریه” پس از چهار سال در ژاپن برگزار شد

جشنواره

“سومو گریه” در زیارتگاه ها و معابد در سراسر کشور برگزار می شود

توکیو:

ده‌ها نوزاد ژاپنی در حال خروش کردن روز شنبه در مراسم سنتی “سومو گریه کردن” روبه‌رو شدند که اعتقاد بر این است که سلامتی را برای نوزادان به ارمغان می‌آورد، که برای اولین بار در چهار سال پس از همه‌گیری بازگشت.

جفت کودک نوپایی که پیش بند تشریفاتی سومو به تن داشتند توسط والدینشان بالا گرفته و در حلقه سومو در معبد سنسوجی در توکیو روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

کارکنانی که ماسک‌های شیطان “ونی” به تن داشتند سعی کردند نوزادان را به گریه بیاندازند، اولین نفری که با غر زدن توسط داور سومو با لباس سنتی پیچیده که یک پنکه چوبی را در دست داشت برنده را اعلام کرد.

هیسای واتانابه، مادر یک کودک هشت ماهه، گفت: “ما می توانیم وضعیت سلامتی نوزاد را با گوش دادن به نحوه گریه آنها بفهمیم. امروز ممکن است او عصبی شود و آنقدر گریه نکند، اما من می خواهم صدای گریه سالم او را بشنوم.” خبرگزاری فرانسه

“سومو گریه” در زیارتگاه ها و معابد در سراسر کشور برگزار می شود تا والدین و تماشاگران را خوشحال کند.

شیگمی فوجی، رئیس فدراسیون گردشگری آساکوسا که این رویداد را برگزار کرد، گفت که برخی از مردم ممکن است فکر کنند این وحشتناک است که نوزادان را به گریه می‌اندازند.

او گفت: “اما در ژاپن، ما معتقدیم نوزادانی که قوی گریه می کنند، سالم نیز رشد می کنند. این نوع رویدادها در بسیاری از نقاط ژاپن اتفاق می افتد.”

به گفته برگزارکننده، در مجموع 64 نوزاد در این مراسم شرکت کردند.

قوانین از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است – در برخی جاها والدین می خواهند فرزندانشان اولین کسی باشد که گریه می کند، در برخی دیگر اولین کسی که گریه می کند بازنده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)