چین پیش نویس نظامی را به کهنه سربازان و دانشجویان گسترش می دهد – RT World News

پکن می گوید می خواهد “سربازان با کالیبر بیشتر” را در صفوف ارتش آزادیبخش خلق ببیند.

چین در این هفته سیاست سربازی اجباری خود را اصلاح کرد و گفت که در صورت ورود این کشور به جنگ، افراد دارای تجربه نظامی به همراه دانشجویان کالج در صدر فهرست سربازان سربازی قرار خواهند گرفت.

هدف این تغییرات که توسط شورای دولتی و کمیسیون نظامی مرکزی تهیه شده است ارائه تضمین های نهادی برای تحکیم دفاع ملی و ایجاد نیروهای مسلح قوی، دولت در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت.

قوانین جدید که از اول ماه مه اجرایی می شود، به ارتش آزادیبخش خلق (PLA) کمک می کند. “به خدمت گرفتن سربازان با کالیبر بالا” در این بیانیه آمده است: و بهبود کارایی نظام وظیفه.

روزنامه ارتش چین، PLA Daily، خاطرنشان کرد که اولویت دادن به استخدام کهنه سربازان ماهر به ارتش این امکان را می دهد تا به سرعت توانایی رزمی خود را در صورت درگیری توسعه دهد.

خدمت اجباری دانشجویان تحصیل کرده کیفیت کلی PLA را بهبود می بخشد و انتقال آن را به یک دانشگاه تسهیل می کند. “نیروی حرفه ای” سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی چینی به روزنامه گلوبال تایمز گفت.


شی به نیروهای مسلح هشدار داد که برای

PLA Daily همچنین تاکید کرد که چنین رویکردی در راستای هدف قرار دارد «تسریع مکانیزاسیون، اطلاع رسانی و هوشمندسازی» از نیروهای مسلح چین یکی از فرماندهان که با این روزنامه صحبت می‌کرد، گفت که ارتش به دانش‌آموزان یا فارغ‌التحصیلان دختر و پسر علاقه‌مند است، به‌ویژه آنهایی که پیشینه‌ای در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات دارند.

چین که بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد – متشکل از 2 میلیون پرسنل – در حال برنامه ریزی برای تکمیل نوسازی نیروهای خود تا سال 2035 است.

تغییرات در پیش نویس قوانین در بحبوحه تشدید تنش ها بین پکن و واشنگتن، پس از سرنگونی آنچه که ایالات متحده ادعا می کرد چینی بود، انجام می شود. “بالون جاسوسی” در فوریه، و گفتگوهای بین تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در اوایل ماه جاری در کالیفرنیا.

چین به تور تسای از ایالات متحده با راه اندازی مانورهای بزرگ در اطراف تایوان، شبیه سازی محاصره جزیره، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:
توقف چین در بازدید از Blinken – FT

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار متعهد شده است که اگر چین تصمیم به استفاده از زور برای کنترل این جزیره خودگردان بگیرد، ایالات متحده از تایوان دفاع خواهد کرد. در اوایل سال جاری، رسانه‌ها یادداشتی از ژنرال مایک مینیهان، رئیس فرماندهی تحرک هوایی ایالات متحده به دست آوردند که حدس می‌زد واشنگتن و پکن ممکن است در سال 2025 وارد جنگ شوند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: