هزاران اسرائیلی بار دیگر به دلیل حمله به دموکراسی به خیابان ها آمدند

هزاران اسرائیلی بار دیگر به دلیل

هزاران اسرائیلی به خیابان های تل آویو آمدند.

تل آویو، اسرائیل:

هزاران اسرائیلی در اواخر روز شنبه بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمدند تا به اصلاحات قضایی دولت اعتراض کنند که آنها آن را حمله به دموکراسی می‌دانند.

پانزدهمین هفته متوالی اعتراضات پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در 27 مارس، “مکث” را اعلام کرد تا امکان گفت و گو در مورد اصلاحاتی که در پارلمان در حال انجام است و ملت را متفرق کند، اعلام کرد.

در دریایی از پرچم های اسرائیل که توسط تظاهرکنندگان به اهتزاز درمی آمد، تابلوهایی نوشته شده بود «بیایید دموکراسی را نجات دهیم». خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز از انفجار بمب های دودزا و مشعل خبر دادند.

تظاهرات کوچک تری نیز در بندر شمالی حیفا و بیرون خانه وزیر دادگستری یاریو لوین در مودین برگزار شد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ده‌ها هزار نفر در تظاهرات قبلی شرکت کردند.

یکی از تظاهرکنندگان به نام نداو تامیر 61 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما برای دموکراسی خود می جنگیم. ما کشور دیگری نداریم.”

کارن بارون، روانپزشک 45 ساله تل آویو، گفت: “من نمی خواستم امروز بیایم، اما خواهرم به من گفت، “ما چاره ای نداریم” و این درست است. ما چاره ای نداریم — می توانیم. ما باید از کشورمان دفاع کنیم.”

این پیشنهادها اختیارات دیوان عالی را محدود می کند و به سیاستمداران اختیارات بیشتری در انتخاب قضات می دهد.

دولت نتانیاهو که ائتلافی بین حزب لیکود او و متحدان یهودی راست افراطی و افراطی ارتدوکس است، استدلال می‌کند که این تغییرات برای ایجاد توازن مجدد بین قدرت‌ها بین قانون‌گذاران و قوه قضاییه لازم است.

تظاهرات روز شنبه یک روز پس از آن برگزار شد که مؤسسه رتبه بندی ایالات متحده مودیز اعلام کرد که چشم انداز اسرائیل را از «مثبت» به «پایدار» کاهش می دهد.

در بیانیه آمده است که این تغییر “منعکس کننده وخامت حاکمیت اسرائیل است، همانطور که در رویدادهای اخیر پیرامون پیشنهاد دولت برای بازنگری در قوه قضاییه این کشور نشان داده شده است.”

“در حالی که اعتراضات گسترده دولت را به توقف قانون و به دنبال گفت و گو با مخالفان سوق داده است، شیوه ای که در آن دولت تلاش کرده است تا اصلاحات گسترده ای را بدون به دنبال اجماع گسترده اجرا کند، نشان دهنده تضعیف قدرت نهادی و قابلیت پیش بینی سیاست است.” مودیز اشاره کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)