چین می گوید از دموکراسی به عنوان “سلاح کشتار جمعی” استفاده می شود – RT World News

پس از اینکه پکن در نشست واشنگتن برای دموکراسی دعوت نشده بود، وزارت خارجه چین آمریکا را به استفاده از ایده «دموکراسی» به عنوان «سلاح کشتار جمعی» برای تحمیل اراده خود بر جهان متهم کرد.

رهبران و مقامات 100 کشور و سازمان بین المللی در اجلاس سران برای دموکراسی دولت بایدن در روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت کردند. این رویداد که به صورت مجازی برگزار شد، شاهد بود که متحدان ایالات متحده حمایت خود را از جامعه مدنی و برابری اعلام کردند و متعهد شدند که سازمان‌های غیردولتی طرفدار دموکراسی را در داخل و خارج از کشور تأمین مالی کنند.

چین – رقیب اصلی ژئوپلیتیک ایالات متحده – دعوت نشد، در حالی که کشورهای دیگر در کتاب بد واشنگتن، یعنی روسیه و مجارستان نیز مورد بی مهری قرار گرفتند.


انتقاد روسیه از «اجلاس سران دموکراسی» آمریکا

وزارت خارجه چین روز شنبه از فرصت استفاده کرد و اجلاس سران را به باد داد و آمریکا را به پنهان کردن تلاش های خود برای حفظ متهم کرد. “هژمونی جهانی” پشت این اصطلاح “دموکراسی.”

«دموکراتیک بودن یا نبودن یک کشور باید توسط مردم خودش تعیین شود، نه تعداد انگشت شماری خارجی». بیانیه این وزارتخانه قرائت شد. “سیستم دموکراتیک یک کشور و مسیر آن به سوی دموکراسی باید به طور مستقل توسط مردم آن کشور با توجه به واقعیت ملی آنها انتخاب شود.”

در ادامه، ایالات متحده را به دلیل تلاش برای آوردن دموکراسی در افغانستان، عراق، لیبی، و سوریه و استفاده از تحریم ها و تهدید به انتقام جویانه مورد انتقاد قرار داد. “انقلاب های رنگی” برای وادار کردن سایر کشورها به پذیرش نسخه آن از دموکراسی.

آ “انقلاب رنگی” اصطلاحی است که برای توصیف تلاشی است که توسط گروه‌های جامعه مدنی و سازمان‌های غیردولتی با بودجه خوب برای سرنگونی یک دولت رهبری می‌شود. ایالات متحده، چه پنهان یا آشکار، از بسیاری از انقلاب های رنگی خارجی، از جمله جنبش اعتراضی سال 2000 که منجر به سرنگونی رهبر صربستان اسلوبودان میلوسویچ از قدرت شد، انقلاب رز در گرجستان در سال 2003، و انقلاب نارنجی 2004 در اوکراین، حمایت کرده است.

در حالی که چین از آمریکا به خاطر دست زدن به چنین تاکتیک‌های پنهانی انتقاد کرده است، رسانه‌های غربی از واشنگتن تمجید کرده‌اند. “الگوی پیروزی در انتخابات دیگران.”

بیانیه پکن آمریکا را به استفاده از دموکراسی به عنوان یک ابزار متهم کرد “سلاح های کشتار جمعی.”

ما باید قاطعانه همه اشکال شبه دموکراتیک و ضد دموکراتیک و دستکاری های سیاسی تحت پوشش دموکراسی را رد کرده و با آنها مخالفت کنیم. بیانیه به پایان رسید.