مطالعه نشان می دهد که واکسیناسیون اجباری کووید-19 در آفریقا حمایت کمی دارد

مطالعه نشان می دهد که واکسیناسیون اجباری کووید در آفریقا حمایت کمی دارد

نگرانی در مورد ایمنی واکسن در این مطالعه رایج بود. (فایل)

ژوهانسبورگ:

بر اساس مطالعه گروهی از دانشمندان که در مجله معتبر PLOS One منتشر شده است، کمتر از نیمی از قاره آفریقا قابل واکسیناسیون اجباری برای COVID-19 است.

این مطالعه در بحبوحه بحث های رو به رشد در سراسر جهان در مورد واکسیناسیون اجباری برای اطمینان از دسترسی به محل کار، رویدادهای عمومی، مراکز خرید و سفرهای هوایی انجام شد.

تنها 40 درصد خواستار واکسیناسیون اجباری بودند. واکسیناسیون اجباری می‌تواند به طور بالقوه جذب واکسن و دستیابی به ایمنی گله را تسریع کند. با این حال، می‌تواند اعتماد بیماران را به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تضعیف کند، سازمان‌های فردی را تهدید کند، و اگر بیشترین فشار را داشته باشد، خطرات اخلاقی ایجاد کند. در این گزارش از دانشمندان آمده است.

کشورهای مورد مطالعه آفریقای جنوبی، کامرون، غنا و نیجریه در غرب آفریقا بودند. مصر در شمال آفریقا؛ و جمهوری دموکراتیک کنگو و سودان در آفریقای مرکزی.

در این گزارش آمده است: «ما (همچنین) تردیدهای قابل توجهی در مورد واکسن در میان آفریقایی‌هایی که در آفریقا و همچنین در دیاسپورا زندگی می‌کنند، یافتیم.

نگرانی در مورد ایمنی واکسن در این مطالعه رایج بود.

این گزارش می‌گوید: «اکثر پاسخ‌دهندگان نگران عوارض جانبی واکسن‌ها بودند و بسیاری حتی نگران بودند که ممکن است با تهیه واکسن به ویروس کرونا مبتلا شوند». برای پیش‌بینی فعالانه این چالش.

در این بیانیه آمده است: «تنها 63 درصد از شرکت‌کنندگان در اسرع وقت واکسن کووید-19 را دریافت می‌کنند و پنج درصد دیگر پس از در نظر گرفتن ایمنی آن‌ها در میان افرادی که قبلاً واکسینه شده‌اند، واکسن دریافت می‌کنند».

“ما دریافتیم که درک ریسک پاسخ دهندگان به نگرش آنها نسبت به واکسن های کووید-19 مربوط می شود. اگر خطر ابتلای شرکت کننده به عفونت یا بیماری بسیار بالا بود، احتمال تردید در واکسن بسیار پایین بود.

«تردید واکسن در جمعیت ما بالا بود – 26 درصد معتقد بودند که واکسن ها غیرضروری هستند، و 43 درصد معتقد بودند که جایگزین هایی برای واکسیناسیون کووید-19 وجود دارد.

مردد بودن واکسن در میان جوانان بیشتر از افراد مسن و در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری رایج بود.

این مطالعه با برجسته کردن پیامدهای کنترل همه‌گیری کووید-19 در قاره آفریقا، نشان داد که آفریقای مرکزی نرخ پذیرش واکسن پایین‌تر از 35 درصد را در مقایسه با حدود 75 درصد در آفریقای جنوبی دارد.

در این گزارش آمده است که کمپین‌های اطلاعات نادرست، که اغلب توسط رهبران پوپولیست رهبری می‌شوند، در طول این همه‌گیری مکرر بوده‌اند، که باعث ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد در مؤسسات عمومی و دانشمندان شده است.

سایر مطالعات ادراک بین‌ملی از آفریقا در مورد همه‌گیری نشان داده‌اند که این شامل این باور است که ویروس منشأ مجازات از جانب خدا برای گناه درک شده است. این ویروس توسط فناوری پهنای باند 5G یا برای جنگ بیولوژیکی علیه آفریقایی ها ایجاد شده است. و حتی اینکه ویروس COVID-19 وجود ندارد و در صورت وجود با گیاهان محلی قابل درمان است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)