چین موضع اوکراین را تکرار می کند – اخبار RT World

وزیر امور خارجه چین گانگ به همتای آلمانی خود گفت که همه طرف های درگیری باید “عینی و آرام” باقی بمانند

چین گانگ، وزیر امور خارجه چین، روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود، آنالنا بائربوک، گفت: پکن به ترویج گفتگوهای صلح برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

یک نکته که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که نقش چین در مسئله اوکراین، پیشنهاد ما، به یک نقطه خلاصه می‌شود، یعنی متقاعد کردن و ترویج گفتگوها. کین روز جمعه به خبرنگاران در پکن گفت.

همه طرف های درگیر در مناقشه باید باقی بمانند “هدفمند و آرام” وی افزود: به منظور یافتن راه حلی برای این بحران. به گفته وزیر، مقامات چینی “هیچ کاری برای افزودن سوخت به آتش انجام نخواهد داد” در اوکراین.

کوین همچنین ادعاهای غرب مبنی بر اینکه پکن در بحبوحه درگیری ها به روسیه تسلیحات می دهد یا برنامه ریزی می کند را رد کرد.

چین در خصوص صادرات اقلام نظامی نگرش محتاطانه و مسئولانه ای اتخاذ می کند. او اصرار کرد و افزود که کشور به طرف های مربوطه در مناقشه سلاح ارائه نخواهد داد و صادرات اقلام دو منظوره را مطابق با قوانین و مقررات مدیریت و کنترل خواهد کرد.


وزیر خارجه آلمان خطاب به مکرون در قبال چین را سرزنش کرد - پولیتیکو

بائربوک، به نوبه خود، به خط غربی پایبند بود که پکن باید بر مسکو فشار بیاورد تا درگیری در اوکراین به پایان برسد.

“خوب است که چین تعهد خود را به راه حل اعلام کرده است، اما باید به صراحت بگویم که من تعجب می کنم که چرا موضع چین تاکنون شامل درخواست از روسیه متجاوز برای توقف جنگ نمی شود.” او گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه او در هر زمانی فرصت انجام این کار را خواهد داشت و مردم اوکراین چیزی جز این نمی‌خواهند که بالاخره بتوانند دوباره در صلح زندگی کنند.» وزیر خارجه آلمان گفت.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه گفت که شین این موضوع را در جریان گفت و گوهایشان به بارباک روشن کرده است. وی افزود: تنها راه حل بحران اوکراین، ترویج روند صلح و مذاکرات است.

بیشتر بخوانید:
سفر وزیر دفاع چین به مسکو

از زمان آغاز درگیری در اوکراین در فوریه گذشته، پکن تمایلی به تسلیم شدن در برابر فشارهای غرب برای محکومیت روسیه یا پیوستن به تحریم های بین المللی علیه آن نداشته است. در عوض، همسایگان همکاری های سیاسی و اقتصادی را تقویت کرده اند، که هر دو اکنون آن را به عنوان توصیف می کنند “راهبردی.” زمانی که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ماه گذشته از روسیه بازدید کرد، مسکو و پکن ده ها قرارداد در زمینه های مختلف امضا کردند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: