وزیر پاکستان: امارات و چین قول 1.3 میلیارد دلار برای رسیدن به توافق صندوق بین المللی پول می دهند

وزیر پاکستان: امارات و چین قول 1.3 میلیارد دلار برای رسیدن به توافق صندوق بین المللی پول می دهند

وی افزود: بانک مرکزی کشور در حال آماده سازی اسناد برای دریافت سپرده است.

کراچی:

پاکستان امروز حمایت مالی از امارات متحده عربی و چین را به مبلغ 1.3 میلیارد دلار اعلام کرد که به اقتصاد بیمار کمک می کند تا شرایط را برای ازسرگیری کمک مالی صندوق بین المللی پول برآورده کند.

اسحاق دار، وزیر دارایی گفت که امارات متحده عربی قول یک میلیارد دلار برای تقویت ذخایر ارزی پاکستان داده است – که در سطح فعلی 4.04 میلیارد دلار به سختی می تواند برای چهار هفته واردات پرداخت کند.

دار گفت که چین روز جمعه 300 میلیون دلار به پاکستان – آخرین قسط از 1.3 میلیارد دلار وام برگشتی – به پاکستان آزاد کرد.

دار در توییتی نوشت: «مقامات امارات متحده عربی به صندوق بین المللی پول حمایت دوجانبه یک میلیارد دلاری از پاکستان را تأیید کردند.

وی افزود: بانک مرکزی کشور در حال آماده سازی اسناد برای دریافت سپرده است.

پاکستان در سال 2019 بسته کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری را با صندوق بین المللی پول امضا کرد، اما مکرراً شرایط را زیر پا گذاشته و تاکنون تنها 3 میلیارد دلار آزاد شده است.

صندوق بین‌المللی پول اصرار دارد که کشور 220 میلیون نفری مجهز به سلاح هسته‌ای باید پایه مالیاتی بسیار پایین خود را افزایش دهد، به معافیت‌های مالیاتی برای بخش صادرات پایان دهد و قیمت‌های مصنوعی بنزین، برق و گاز را برای کمک به خانواده‌های کم درآمد افزایش دهد.

امید این کشور به دور دیگری از کمک های مالی صندوق بین المللی پول نیز به این بستگی دارد که کشورهای دوست از وام های موجود استفاده کنند یا حمایت بیشتری ارائه کنند.

فیصل شاجی، مدیر ارشد استراتژی در Standard Capital Securities، گفت که به نظر می رسد آخرین بودجه، پاکستان را “در مسیر تعیین شده توسط صندوق بین المللی پول” بازگرداند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «باید اکنون به از سرگیری بودجه صندوق بین المللی پول خوش بین بود.

اقتصاد پاکستان در کنار یک بحران سیاسی در حال فروپاشی، با کاهش شدید روپیه و تورم در سطوح بالای دهه‌ها، از هم پاشیده شده است، در حالی که سیل‌های ویرانگر و کمبود شدید انرژی فشارهای بیشتری را به همراه داشته است.

تورم سال به سال در ماه مارس به 35.37 درصد رسید – بالاترین رقم در نزدیک به پنج دهه – در حالی که میانگین نرخ تورم در سال گذشته 27.26 درصد بود.

بدهی ملی عظیم این کشور آسیای جنوبی – در حال حاضر 274 میلیارد دلار یا تقریباً 90 درصد تولید ناخالص داخلی – و تلاش بی پایان برای خدمات رسانی به آن، پاکستان را به ویژه در برابر شوک های اقتصادی آسیب پذیر می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)