چین اعمال منطقه پرواز ممنوع در دریاهای شمال تایوان را رد کرد

چین اعمال منطقه پرواز ممنوع در دریاهای شمال تایوان را رد کرد

چین اعمال منطقه پرواز ممنوع در دریاهای شمال تایوان را رد کرد. (نمایندگی)

پکن:

چین روز جمعه اعلام کرد که منطقه پرواز ممنوع را برای روز یکشنبه در دریاهای شمال تایوان اعمال کرده است، حتی اگر تایپه گفته است از سوی پکن به آنها گفته شده است که چین این منطقه را اعمال خواهد کرد.

وزارت حمل و نقل تایوان گفت که پکن در ابتدا به تایپه اطلاع داده بود که از 16 تا 18 آوریل منطقه پرواز ممنوع اعمال می کند، اما بعداً اعلام کرد که این مدت در صبح یکشنبه پس از اعتراض به مدت 27 دقیقه کاهش یافت.

با این حال، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، ظاهراً در اظهاراتی در یک نشست معمولی رسانه ای با این ادعا مخالفت کرد.

آقای وانگ گفت: “من متوجه شده ام که گزارش های قبلی وجود داشت که اشاره می کرد منطقه پرواز ممنوع توسط طرف چینی ایجاد شده است، که نادرست است. مقامات مربوطه اقداماتی را برای اطمینان از ایمنی پرواز اجرا خواهند کرد.”

وانگ گفت که مقام هوانوردی غیرنظامی چین برای هر گونه فعالیت فضایی از قبل هشدار داده و اخطارهایی صادر خواهد کرد.

با این حال، تایوان قبلاً اخطاریه ای برای خلبانان هواپیما برای صبح یکشنبه صادر کرده است که از عبارت “فضای هوایی مسدود شده به دلیل فعالیت های پروازی هوافضا” استفاده می کند.

این منطقه مسیرهای پروازی شلوغ بین تایوان و چین و تایوان و کره جنوبی را پوشش می دهد.

روز پنجشنبه، آژانس ایمنی دریایی چین اعلام کرد که بقایای موشک بالقوه در تاریخ 16 آوریل بین ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر (01:00 GMT تا 07:00 GMT) در دریای چین شرقی سقوط خواهد کرد و کشتی‌ها را از این منطقه منع کرد.

دفتر امور تایوان چین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احزاب مربوط در سرزمین اصلی اطلاعیه‌ها و اطلاعیه‌های قبلی درباره فعالیت‌های فضایی که بر حریم هوایی تأثیر می‌گذارند، صادر کرده‌اند».

ژو فنگلیان، سخنگوی دفتر امور تایوان، در بیانیه‌ای گفت: تبلیغات در مورد فعالیت‌های فضایی چین یک ترفند سیاسی و تلاشی برای تشدید تقابل بین تنگه‌ای است.

اختلال در فضای هوایی در بحبوحه تنش در منطقه و چند روز پس از برگزاری رزمایش ارتش چین در اطراف تایوان رخ می دهد که چین آن را قلمرو خود می داند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)