چین در مورد وضعیت مریخ نورد ثابت ژرونگ سکوت می کند

چین در مورد وضعیت مریخ نورد ثابت ژرونگ سکوت می کند

تجمع غیرقابل پیش‌بینی گرد و غبار به احتمال زیاد بر تولید برق و توانایی ژرونگ برای بیدار شدن تأثیر گذاشته است.

پکن:

طراح مأموریتش گفت: مریخ نورد کاملا رباتیک چین در مریخ، در خواب زمستانی طولانی‌تر از حد انتظار از ماه می 2022، احتمالاً با تجمع بیش از حد شن و غبار مواجه شده است که ماه‌ها سکوت در مورد وضعیت خودرو را شکست.

مریخ نورد موتوری Zhurong که به نام خدای افسانه ای آتش چینی نامگذاری شده است، انتظار می رفت که در ماه دسامبر پس از ورود به حالت خواب برنامه ریزی شده در ماه مه 2022 از خواب بیدار شود، زیرا تابش خورشیدی در حال سقوط با آمدن زمستان تولید برق آن را کاهش داد.

تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه به نقل از ژانگ رونگچیائو، طراح ارشد برنامه اکتشاف مریخ چین گزارش داد که انباشت غبار پیش بینی نشده به احتمال زیاد بر تولید برق و توانایی ژرونگ برای بیدار شدن تأثیر گذاشته است.

بر اساس تصاویر رسمی، دوربین روی کاوشگر ناسا که به دور مریخ می چرخد، نشان داد که مریخ نورد چینی حداقل از ماه سپتامبر حرکت نکرده است.

ژورونگ 240 کیلوگرمی (530 پوندی) که دارای شش ابزار علمی از جمله یک دوربین توپوگرافی با وضوح بالا است، پس از فرود بدون حادثه در می 2021، وظیفه بررسی خاک و جو سطح سیاره را داشت.

ژورونگ با انرژی خورشیدی به دنبال نشانه هایی از حیات باستانی از جمله هرگونه آب زیرسطحی و یخ با استفاده از یک رادار نفوذی زمینی بود.

ژانگ گفت که مریخ نورد به مدت 358 روز سطح مریخ را کاوش کرده و 1921 متر (2100 یارد) را طی کرده است که بسیار بیشتر از مدت زمان ماموریت اولیه سه ماهه خود است.

به غیر از ژورونگ، دو مریخ نورد روباتیک دیگر در مریخ فعالیت می‌کنند – استقامت و کنجکاوی ناسا، که اولی بیش از دو سال و دومی بیش از یک دهه در سطح سیاره پرسه می‌زند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)