باستان شناسان پرویی مومیایی نوجوانی را پیدا کردند که در بسته ای پیچیده شده بود

باستان شناسان پرویی مومیایی نوجوانی را پیدا کردند که در بسته ای پیچیده شده بود

باستان شناس گفت: نوجوان مومیایی شده در “وضعیت خوبی از حفاظت” پیدا شد.

لیما:

باستان شناسان پرویی روز دوشنبه یک مومیایی بیش از 1000 ساله را در حومه پایتخت مدرن کشف کردند که آخرین کشف آن به دوران پیش از اینکاها برمی گردد.

این مومیایی احتمالاً یک نوجوان بوده و در یک قبر زیرزمینی پیچیده شده در یک بسته تدفین، همراه با سرامیک و طناب و شامل تکه‌هایی از پوست و مو پیدا شده است.

Yomira Huaman، باستان شناس، مسئول پروژه تحقیقاتی Cajamarquilla، گفت که نوجوان مومیایی شده در “وضعیت نگهداری خوب” پیدا شد.

پرو در حالی که بیشتر به خاطر خلوتگاه سلطنتی اینکاها در ماچوپیچو در بالای کوه شناخته می شود، فرهنگ های مختلف ماقبل اسپانیایی بود که در قرن ها قبل از به قدرت رسیدن امپراتوری اینکاها، عمدتاً در امتداد سواحل مرکزی کشور و در رشته کوه های آند، رشد کردند.

این نوجوان بین 1100 تا 1200 سال پیش زندگی می کرد و ممکن بود به فرهنگ لیما یا ایچما تعلق داشته باشد. هومن با اشاره به مومیایی دیگری که سال گذشته در همین نزدیکی پیدا شد، توضیح داد که این مومیایی در حدود 200 متری (220 یارد) جایی که اولین مومیایی کاجامارکیلا پیدا شد، کشف شد.

این سایت باستانی همچنین جایی است که بقایای هشت کودک و 12 بزرگسال که ظاهراً حدود 800 تا 1200 سال پیش قربانی شده بودند، پیدا شد.

مجموعه گسترده Cajamarquilla دارای ویرانه‌های چهار هرم و سایر سازه‌ها مانند دیوارهایی است که مانند یک پیچ و خم چیده شده‌اند. این مجموعه دومین شهر بزرگ پرو پس از چان چان در شمال کشور آند است.

هومان گفت که کاجامارکیلا احتمالاً توسط مردمی از سواحل و ارتفاعات آند اشغال شده بود. این سایت که در یک منطقه گرد و خاکی در حدود 20 کیلومتری لیما واقع شده است، تصور می‌شود که یک مرکز تجاری پر رونق باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)