چین در سومین روز از رزمایش‌های نظامی تایوان مانورهای آتش واقعی را برگزار می‌کند

چین در سومین روز از رزمایش‌های نظامی تایوان مانورهای آتش واقعی را برگزار می‌کند

جنگنده ها و کشتی های جنگی چین حملاتی را در آخر هفته به تایوان شبیه سازی کردند. (فایل)

پکن:

چین قرار بود روز دوشنبه برای پایان دادن به تمرینات نظامی سه روزه در پاسخ به دیدار رئیس جمهور تایوان با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رزمایشی را با شلیک مستقیم برگزار کند.

جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی چین حملاتی را در آخر هفته در این جزیره خودگردان در تمریناتی شبیه‌سازی کردند که باعث محکومیت تایپه و درخواست واشنگتن برای خویشتن‌داری شد.

فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق (PLA) گفت که این عملیات سه روزه که “شمشیر مشترک” نامیده شده است شامل تمرین محاصره تایوان است.

ارتش درباره این رزمایش ها گفت که بازی های جنگی چین شامل اعزام هواپیماها، کشتی ها و پرسنل به “مناطق دریایی و فضای هوایی” در اطراف چهار طرف تایوان بود.

در جزیره بیگان، بخشی از مجمع الجزایر ماتسوی تایوان که در دید سرزمین اصلی چین است، سرآشپز 60 ساله لین که کیانگ به خبرگزاری فرانسه گفت که او به سادگی جنگ نمی خواهد.

آقای لین گفت: «ما، مردم عادی، فقط می‌خواهیم زندگی صلح‌آمیز و باثباتی داشته باشیم.

اگر جنگی اتفاق بیفتد، حالا که موشک‌های آنها اینقدر پیشرفته است، هیچ راهی وجود ندارد که طرف ما بتواند مقاومت کند. این طرف با خاک یکسان خواهد شد.»

در گزارشی از تلویزیون دولتی CCTV چین در روز یکشنبه آمده است که رزمایش‌ها “حملات دقیق مشترک علیه اهداف کلیدی در جزیره تایوان و آب‌های اطراف آن را شبیه‌سازی کرده‌اند” و افزود که نیروها “به حفظ وضعیت محاصره نزدیک جزیره ادامه می‌دهند.”

این گزارش می افزاید: نیروی هوایی همچنین ده ها هواپیما را برای “پرواز در حریم هوایی هدف” مستقر کرد و نیروهای زمینی تمریناتی را برای “حملات دقیق چند هدفه” انجام داده بودند.

تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، این رزمایش‌ها را که پس از دیدار هفته گذشته او با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خارج از لس‌آنجلس، در راه بازگشت از دیدار با دو کشور متحد در آمریکای مرکزی، انجام شد، محکوم کرد.

او متعهد شد که با “ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر” در مواجهه با “توسعه طلبی مستبدانه مستمر” همکاری کند.

در واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده “به طور مداوم خواستار خویشتن داری و عدم تغییر در وضعیت موجود شده است”، در حالی که پنتاگون نیز گفت که این کشور نیز “رویدادها را از نزدیک زیر نظر دارد”.

سخنگوی وزارت دفاع یکشنبه با اشاره به توقف خانم تسای گفت: «هیچ دلیلی برای پکن وجود ندارد که این ترانزیت را – که با رویه و سیاست دیرینه ایالات متحده مطابقت داشت – به چیزی تبدیل کند که نیست یا از آن به عنوان بهانه ای برای واکنش افراطی استفاده کند. در کالیفرنیا.

ایالات متحده عمداً در مورد اینکه آیا از تایوان دفاع نظامی خواهد کرد یا خیر، ابهام داشت، اگرچه برای چندین دهه به تایپه سلاح می فروخت تا از دفاع از خود اطمینان حاصل کند.

چین و تایوان در پایان جنگ داخلی در سال 1949 از هم جدا شدند. چین تایوان دموکراتیک را بخشی از قلمرو خود می داند و متعهد شده است که روزی آن را با زور در صورت لزوم تصرف کند.

تمرینات آتش زنده

تمرینات روز دوشنبه شامل مانورهای آتش واقعی در سواحل صخره ای استان فوجیان چین، در حدود 80 کیلومتری (50 مایلی) جنوب جزایر ماتسو و 190 کیلومتری تایپه خواهد بود.

مقامات محلی دریانوردی اعلام کردند که این تمرینات بین ساعت 7 صبح تا 8 شب در اطراف جزیره پینگتان، جزیره ای در جنوب شرقی که نزدیک ترین نقطه چین به تایوان است، برگزار می شود.

شی یین، سخنگوی PLA در مورد “شمشیر مشترک” گفت: “این عملیات به عنوان یک هشدار جدی در برابر تبانی بین نیروهای جدایی طلب به دنبال “استقلال تایوان” و نیروهای خارجی و علیه فعالیت های تحریک آمیز آنها است.

روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه در پینگتان روز دوشنبه هیچ گونه فعالیت نظامی فوری در یک منطقه فراساحلی مشاهده نکردند.

صبح روز دوشنبه تعداد کمی قایق ماهیگیری و کشتی های باری کوچک در نزدیکی ساحل بودند.

تشخیص هویت برخی از کشتی های دورتر امکان پذیر نبود و بسیاری از مناطق محاصره شده از خط ساحلی قابل مشاهده نبود.

وزارت دفاع تایپه اعلام کرد 11 کشتی جنگی چینی و 70 هواپیما را روز یکشنبه در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط خبرگزاری فرانسه، 45 هواپیما روز شنبه از خط میانی جداکننده تایوان از سرزمین اصلی چین عبور کردند – بیشترین تهاجم در سال جاری بود.

به گفته این وزارتخانه، در آخر هفته حدود 150 کشتی یا هواپیمای چینی از جمله جت های جنگنده، پهپادها، بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری کشف شد.

در آگوست سال گذشته، چین کشتی‌های جنگی، موشک‌ها و جت‌های جنگنده را در بزرگترین نمایش قدرت خود در سال‌های اخیر پس از سفر نانسی پلوسی، سلف مک کارتی به این جزیره، در اطراف تایوان مستقر کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)