قاضی دادگاه عالی ایالات متحده مورد حمله قرار گرفت – RT World News

دموکرات‌ها کلارنس توماس را مورد هدف قرار داده‌اند و ادعا می‌کنند که او نتوانسته سفرهای لوکس دو دهه یک اهداکننده جمهوری‌خواه را فاش کند.

دموکرات‌ها در کنگره آمریکا از قاضی دیوان عالی می‌خواهند که کلارنس توماس با عواقب جدی از جمله برکناری از سمت خود مواجه شود، پس از آن که تحقیقات ProPublica در روز پنجشنبه ادعا کرد که او چندین دهه هدایای لوکس و سفرهای هارلن کرو، اهداکننده بزرگ جمهوری‌خواه را فاش نکرده است. .

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده کنگره نیویورک، کمتر از 24 ساعت پس از انتشار این گزارش، خواستار استیضاح فوری قاضی شد و توماس را محکوم کرد.تکان دهنده – تقریباً کارتونی” سطوح ”فساد

این فراتر از حزب یا حزبی استاو در توییتر خود هشدار داد کهبدون تغییر چشمگیر، این همان چیزی است [Chief Supreme Court Justice John Roberts’] دادگاه به این موارد معروف خواهد بود: فساد رتبه‌بندی، فرسایش دموکراسی، و سلب حقوق بشر.


بایدن به قانون ملی تراجنسیتی اشاره کرد

رئیس کمیته قضایی سنا، دیک دوربین، دموکرات ایلینوی، قول داد که کمیته او به این گزارش عمل خواهد کرد و رفتار توماس را «صرفاً با استانداردهای اخلاقی که مردم آمریکا از هر کارمند دولتی انتظار دارند، ناسازگار است، چه رسد به اینکه قاضی دادگاه عالی باشد.

سناتور شلدون وایت هاوس، یک دموکرات از رود آیلند، و یکی از اعضای کمیته قضایی و سناتور دموکرات الیزابت وارن از ماساچوست به این اعتراضات پیوستند و خواستار قوانین سختگیرانه اخلاقی برای اداره عالی ترین دادگاه کشور شدند.

گزارش ProPublica به جزئیات رابطه ای می پردازد که در آن کرو، تاجر میلیاردر دالاس، برای بیش از 20 سال هزینه تعطیلات، سفر و اقامت سالانه – از جمله فرار در استراحتگاه خصوصی خود در کنار دریاچه را تقریباً هر تابستان و سفرهای گسترده با جت شخصی و قایق تفریحی خود – پرداخت می کند. در مجموع صدها هزار دلار هزینه دارد.

گستردگی و فراوانی هدایای آشکار کرو به توماس در تاریخ مدرن دادگاه عالی ایالات متحده سابقه ندارد.این گزارش با ادعای عدم افشایهدایادر مورد افشای مالی او، قوانین اخلاقی را که قضات، قضات، اعضای کنگره و مقامات فدرال را ملزم می‌کند تا بیشتر هدایایی را که دریافت می‌کنند فاش کنند، نقض می‌کند.

کرو در بیانیه‌ای به ProPublica پاسخ داد که توماس یک دوست بود و هرگز هیچ یک از هدایا یا مهمان‌نوازی را نخواسته بود، و افزود که نه او و نه هیچ‌کس دیگری که در این گردهمایی‌ها حضور داشت، هرگز در مورد پرونده‌های معلق با قاضی صحبت نکرده بود.

توماس به طور کلی محافظه‌کارترین عضو دادگاه رابرتز در نظر گرفته می‌شود که پس از سه انتصاب توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در مجموع به شدت محافظه‌کار است. در حالی که برخی از دموکرات ها، از جمله AOC، خواستار گسترش دادگاه فراتر از 9 قاضی سنتی آن به امید خنثی کردن تمایل محافظه کارانه آن شده اند، یک کمیسیون دو حزبی که توسط رئیس جمهور جو بایدن برای مطالعه امکان سنجی چنین اقدام بحث برانگیزی ایجاد شد، از توصیه آن کوتاهی کرد. اگر توماس استیضاح شود، بایدن برای تعیین جانشین خود فراخوانده شود.