چین در حال حفر عمیق ترین چاله خود – RT World News

انتظار می رود پروژه حفاری در منطقه نفت خیز سین کیانگ بیش از یک سال طول بکشد و فناوری های پیشرفته را آزمایش کند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دانشمندان چینی روز سه‌شنبه حفاری عمیق‌ترین گمانه این کشور را در منطقه غنی از منابع سین کیانگ آغاز کردند.

این حفاری که توسط شرکت ملی نفت چین (CNPC) انجام شد، از بیش از 10 لایه پوسته زمین می گذرد و به سیستم کرتاسه – لایه ای از سنگ که قدمت آن به 145 میلیون سال پیش باز می گردد – در عمق 10000 متری سطح زمین می رسد.

این پروژه برای ارائه اطلاعات در مورد ساختار داخلی سیاره در نظر گرفته شده است و فرصتی برای آزمایش فناوری های پیشرفته حفاری زیرزمینی فراهم می کند. این سایت در منطقه حوضه تاریم سین کیانگ در شمال غربی چین واقع شده است.


چین برای ماموریت ماه سرنشین دار تا پایان دهه برنامه ریزی می کند

دشواری ساخت و ساز پروژه حفاری را می توان با یک کامیون بزرگ که روی دو کابل فولادی نازک رانندگی می کند مقایسه کرد.سان جین شنگ، دانشمند آکادمی مهندسی چین به شین هوا گفت. انتظار می رود حفاری 457 روز طول بکشد.

در حالی که این چاله 10000 متری بسیار عمیق است، از گمانه فوق عمیق کولا که توسط روسیه در سال 1989 در عمق 12262 متری حفاری شده بود، فاصله خواهد داشت.

رئیس جمهور چین، ژی جین پینگ، از دانشمندان برجسته کشور خواست تا در یک سخنرانی در سال 2021 به کاوش بیشتر در اعماق زیر سطح زمین، با چشم به شناسایی منابع معدنی و انرژی مطلوب و همچنین ارزیابی خطر بلایای طبیعی آینده، بپردازند.

به گزارش شینهوا، چین اخیرا اولین فضانورد غیرنظامی خود را از صحرای گوبی به فضا پرتاب کرد. این کشور قصد دارد تا سال 2030 فضانوردان خود را به ماه بفرستد و قبلاً یک “ایستگاه فضایی انسان نزدیک به زمین و سیستم حمل و نقل رفت و برگشت انسانمعاون مدیر آژانس فضایی سرنشین دار چین، لین شی چیانگ، روز دوشنبه فاش کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: