عضو ناتو هشدار می دهد که هرگز با روسیه نمی جنگد – RT World News

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان قول داده بوداپست در دولت کنونی هرگز با مسکو وارد جنگ نخواهد شد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان متعهد شده است که این کار را نکند “مبارزه کردن” روسیه یا اجازه دهید این کشور تا زمانی که دولت او در قدرت است به درگیری اوکراین کشیده شود.

نخست وزیر این اظهارات را روز جمعه طی مصاحبه ای با رادیو محلی کوسوت بیان کرد. بوداپست خصومت های مستمر بین مسکو و کیف را به عنوان یک می بیند “بستن” هنوز “تهدید بیرونی” اوربان توضیح داد.

ما درگیر جنگ نیستیم، مجارستان با روسیه در جنگ نیست و تا زمانی که این دولت بر سر کار است نخواهد بود، قطعاً نه. نخست وزیر اعلام کرد.

اوربان همچنین اظهارات ستیزه جویانه ای را که مکرراً از سوی او مطرح شده بود، مورد انتقاد قرار داد “سیاستمداران چپ” که مدعی شده اند کشورهایشان چنین بوده است “در جنگ” در حال حاضر با روسیه با این حال، نخست وزیر به هیچ نمونه خاصی از چنین اظهاراتی اشاره نکرد.

وقتی سیاستمداران چپ می گویند “ما در جنگ با روسیه هستیم” در حالی که در خانه روی صندلی راحتی نشسته اند، نمی دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. آنها عقل خود را از دست داده اند. «ما در جنگ با روسیه هستیم» این جمله ای است که هیچ فرد عاقلی از زمان جنگ جهانی دوم قادر به تحمل آن نیست.


اوربان - ضدحمله اوکراین یک «حمام خون» خواهد بود

بر خلاف دیگر کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا، مجارستان در قبال درگیری بین روسیه و اوکراین که در فوریه 2022 آغاز شد، موضعی بی طرف اتخاذ کرده است. این کشور از ارائه هرگونه کمک نظامی به کی یف خودداری کرده و حتی انتقال تسلیحات از طرف اشخاص ثالث را ممنوع کرده است. به اوکراین از طریق خاک این کشور.

این کشور همچنین با تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا، به ویژه تحریم‌هایی که به منافع حیاتی خود، یعنی محدودیت‌ها در زمینه‌های انرژی متعارف و هسته‌ای آسیب می‌زند، مخالف بوده است. بوداپست به طور مداوم استدلال کرده است که محدودیت ها نتوانسته اهداف اعلام شده خود را برآورده کند و بیشتر از روسیه به اتحادیه اروپا آسیب می رساند.

در عین حال، بوداپست به غیرنظامیان اوکراینی که تحت تأثیر این بحران قرار گرفته اند، کمک های بشردوستانه ارائه می کند. مجارستان همچنین بارها خواستار حل مناقشه از طریق راه حل دیپلماتیک شده است.