تسلیحات موجود توسط حامیان اوکراین تمام می شود – بریتانیا – اخبار RT World

وزیر دفاع بریتانیا می گوید که کشورهای غربی به جای کمک مالی از ذخایر، باید برای کیف تسلیحات بخرند

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا هشدار داد که ذخایر نظامی کشورهای غربی به طور فزاینده ای در حال کاهش است و آنها را مجبور می کند برای حمایت از اوکراین به دنبال تسلیحات در جاهای دیگر باشند. او همچنین امیدهای کی یف برای پیوستن به ناتو در آینده قابل پیش بینی را کم اهمیت جلوه داد.

والاس در مصاحبه ای با واشنگتن پست که روز جمعه منتشر شد، از غرب برای ادامه ارسال کمک های دفاعی به اوکراین در بحبوحه بن بست نظامی این کشور با روسیه تمجید کرد. با این حال، وزیر اذعان کرد که “ما واقعیت را دیده‌ایم، و آن این است که همه ما در حال تمام شدن هستیمتسلیحات و تجهیزات قابل اهداء.

این مقام توضیح داد که بریتانیا و سایر کشورها به طور فزاینده‌ای مجبور به خرید تسلیحات در بازار بین‌المللی برای اوکراین هستند، نه اینکه از ذخایر موجود خود استفاده کنند.

وقتی از والاس در مورد چشم انداز پیوستن اوکراین به ناتو پرسیده شد، از قول دادن بیش از حد به متقاضیانی مانند کیف هشدار داد.


نخست وزیر لهستان F-16 را به اوکراین عرضه نخواهد کرد

ما باید واقع بین باشیم و بگوییم، این اتفاق در ویلنیوس نمی افتد. قرار نیست به این زودی اتفاق بیفتد.وزیر امور خارجه با اشاره به نشست سران ناتو که قرار است در ماه جولای در پایتخت لیتوانی برگزار شود، تاکید کرد.

والاس فاش کرد که چندین کشور آماده امضای دوجانبه یا چندجانبه هستند.پیمان های دفاعی متقابلبا اوکراین به عنوان جایگزینی برای عضویت در بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده.

با این حال، وزیر کابینه بریتانیا نسبت به حمله متقابل مورد انتظار اوکراین ابراز خوش بینی کرد و پیش بینی کرد که کی یف می تواند کریمه را تا پایان سال جاری بازپس گیرد.

گزارش‌های رسانه‌ها در اواخر ژانویه منتشر شد مبنی بر اینکه یک ژنرال ارشد آمریکایی به طور خصوصی به وزیر دفاع والاس گفته بود که نیروهای مسلح بریتانیا دیگر ارتشی در سطح بالا محسوب نمی‌شوند.

منابع ناشناس ذکر شده در این مقاله هشدار دادند که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در خطر شکست در نقش خود به عنوان “نخست وزیر زمان جنگمگر اینکه بودجه دفاعی لندن را افزایش دهد و چندین اقدام دیگر انجام دهد.

در اوایل آوریل، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اذعان کرد که ارتش کشورش با مشکلات مشابهی مواجه است و تا سال 2030 نمی‌تواند شکاف بودجه و تدارکات را پر کند. او همچنین ایده ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین از ذخایر برلین را رد کرد.

در ماه مارس، کمیسر پارلمانی آلمان برای نیروهای مسلح، اوا هوگل به این نتیجه رسید کهبوندزور از همه چیز بسیار کم دارد و از 24 فوریه 2022 حتی کمتر از آن برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد که کمک‌های هویتزر، موشک‌اندازهای متعدد و تانک‌های لئوپارد به اوکراین رفته است.سوراخ های بزرگدر انبارهای نظامی خود آلمان.