چین به دلیل نشست آمریکا و تایوان تحریم هایی را اعمال کرد – RT World News

این اقدامات در واکنش به رویارویی رهبر تایپه و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفته است

دولت چین پس از میزبانی رئیس‌جمهور تایوان در سفر اخیر وی به ایالات متحده، مؤسسه هادسون و کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان و همچنین مدیران این دو سازمان را تحریم کرده است. پکن همچنین اقداماتی را علیه فرستاده تایوان در واشنگتن انجام داده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که این سازمان ها و افراد به دلیل نقششان در دیدار تسای اینگ ون، رهبر تایوان و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل این هفته در کالیفرنیا تحریم شده اند.

روز جمعه، این وزارتخانه اعلام کرد که هر دو مؤسسه آمریکایی اکنون از همکاری با افراد، دانشگاه ها یا مؤسسات تحت صلاحیت پکن، از جمله مؤسسات هنگ کنگ و ماکائو، منع شده اند.

طبق این بیانیه، هم کتابخانه ریگان و هم موسسه هادسون – که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی است – ارائه کرده اند.پلت فرم و راحتی برای فعالیت های جدایی طلب تایوان.

چندین مدیر اجرایی برجسته از این دو نهاد، از جمله مقامات موسسه هادسون، سارا می استرن و جان والترز، و جوآن دریک از کتابخانه ریگان، از ویزای چین محروم خواهند شد و دارایی‌هایی که ممکن است در این کشور داشته باشند مسدود خواهند شد.


ناوهای هواپیمابر آمریکا و چین در نزدیکی تایوان مستقر شدند - رسمی

تحریم‌ها علیه دو سازمان دیگر – یکی از تایوان و دیگری از ایالات متحده – و همچنین نماینده تایپه در آمریکا، هسیائو بی‌خیم، اعمال شد. هسیائو در حال حاضر در فهرست تحریم های چین به دلیل مشارکت در ترتیبات دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره خودگردان در آگوست سال گذشته، قرار دارد.

روز چهارشنبه، علیرغم هشدارهای شدید چین، تسای با مک کارتی و یک گروه دو حزبی از رهبران کنگره در کتابخانه ریگان در دره سیمی، کالیفرنیا به گفتگو نشست.

موسسه هادسون پنج شنبه گذشته جایزه رهبری جهانی خود را به رئیس جمهور تایوان اعطا کرد.

تسای در دیدار با مک کارتی از واشنگتن به خاطر تعهدش به حفاظت از تایوان تشکر کرد.روش زندگی،در حالی که این مقام آمریکایی بر اهمیت روابط واشنگتن و تایپه تاکید کرد.

تایوان از سال 1949، زمانی که طرف بازنده در جنگ داخلی چین به جزیره گریخت و اداره خود را تأسیس کرد، عملاً مستقل است. در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، ایالات متحده مدت طولانی است که روابط نزدیک و غیررسمی با تایپه، هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی حفظ کرده است. به طور رسمی، واشنگتن همچنان ادعا می کند که به اصل “چین واحد” پایبند است.

پکن این جزیره را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند که توسط جدایی طلبان تصرف شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: