چین اطلاعات آنلاین افراد مشهور را هدف قرار می دهد

بدون شایعات، بدون تعقیب ستاره: چین اطلاعات آنلاین افراد مشهور را هدف قرار می دهد

تنظیم کننده فضای سایبری چین نظارت بر اطلاعات افراد مشهور را تشدید می کند. (فایل)

پکن:

تنظیم‌کننده فضای سایبری چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که نظارت بر نحوه انتشار اطلاعات افراد مشهور مانند انتشار اطلاعات شخصی و قرار دادن تبلیغات آنها در سایت‌های اینترنتی را تشدید خواهد کرد.

اداره فضای سایبری چین (CAC) گفت که هدف از این کار ایجاد یک محیط اینترنتی مثبت و سالم است و گسترش شایعات و تعقیب ستاره ها را به عنوان تأثیرگذار بر ارزش های جریان اصلی توصیف می کند.

این سازمان اعلام کرد که یک “فهرست منفی” ایجاد می کند که اطلاعات افراد مشهور آنلاین را هدف قرار می دهد که ارزش های بدی مانند ثروت خودنمایی و همچنین هرگونه تلاشی برای تشویق طرفداران به خرج کردن پول برای حمایت از افراد مشهور را ترویج می کند.

CAC گفت، تأییدیه‌ها و تبلیغات افراد مشهور باید به وضوح توسط پلتفرم‌ها مشخص شوند، و باشگاه‌های هواداران باید توسط نمایندگان مجاز مدیریت شوند.

مقامات چینی در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا فرهنگ طرفداران سلبریتی‌های «آشوب» این کشور را کاهش دهند و به پخش‌کنندگان، پلتفرم‌های آنلاین و هنرمندان دستور داده‌اند تا پس از یک سری رسوایی‌های افراد مشهور شامل فرار مالیاتی و تجاوز جنسی، این پدیده را مهار کنند.

باشگاه‌های هواداران مشهور آنلاین به پدیده‌ای گسترده در چین تبدیل شده‌اند، زیرا روزنامه محلی The Paper پیش‌بینی می‌کند که ارزش «اقتصاد بت» این کشور تا سال 2022 به 140 میلیارد یوان (22 میلیارد دلار) برسد. اختلال اجتماعی

هنگامی که کریس وو، ستاره پاپ کانادایی-چینی در ماه ژوئیه توسط پلیس پکن به ظن تجاوز جنسی بازداشت شد، گروه های طرفدار او در رسانه های اجتماعی از او دفاع کردند. بیشتر این اکانت های طرفداران، همراه با حساب های آنلاین وو، بعدا بسته شدند.

مقامات چینی همچنین به بازیگران و سایر اجراکنندگان دستور داده‌اند که از دستورالعمل‌های اخلاقی پیروی کنند یا با ممنوعیت مواجه شوند.

روز سه‌شنبه، انجمن هنرهای نمایشی چین فهرستی از 88 نفر را منتشر کرد که به دلایلی از جمله نقض اصول اخلاقی، از جمله وو، از پخش زنده منع شده‌اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)