چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان انتقاد کرد – RT World News

پکن گفت که دلالان اسلحه آمریکایی برای یافتن فرصت های تجاری جدید به تایوان رفته اند

حمایت نظامی آمریکا از تایوان این جزیره را به یک جزیره تبدیل می کند “چیز قابل انفجار” چین هشدار داده است و خطر آتش زدن یک درگیری منطقه ای را به دنبال دارد و از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات خود به تایپه را متوقف کند و در عین حال هشدار داده است. “عواقب” برای کشورهایی که در امور داخلی آن دخالت می کنند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به سوالی درباره نشست صنعت دفاعی تایوان و آمریکا که در اوایل این هفته در تایپه برگزار شد و تعدادی از دلالان اسلحه آمریکایی و محلی را گرد هم آورد، گفت: ادامه فروش تسلیحات به این جزیره. “نقض جدی” توافقات گذشته با ایالات متحده

اخیراً مقامات ایالات متحده و تایوان تبانی نظامی را تشدید کرده اند. هیئتی متشکل از 25 دلال اسلحه آمریکایی به جزیره رفتند و با آنها درگیر شدند [Taiwanese] مقامات “انجمن دفاعی”، او گفت و افزود که این دیدار تنها بود مدرکی دیگر مبنی بر اینکه ایالات متحده در حال تبدیل تایوان به “بشکه باروت” است که فقط برای هموطنان تایوانی ما دردسر ایجاد می کند.”


ارسال F-16 به تایوان به تعویق افتاد - وزیر

در این رویداد صنعتی، مقامات تایوانی گفتند که از واشنگتن برای توسعه نسل جدیدی از جت‌های جنگنده کمک خواهند گرفت، به این امید که در طراحی یک هواپیما از بالا تا پایین کمک دریافت کنند.

اگرچه کاخ سفید از عرضه هواپیماهای پیشرفته تر مانند F-22 یا F-35 خودداری کرده است، مقامات فروش عمده جنگنده های F-16 را در سال 2019 تایید کردند. تحویل در ابتدا برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده بود، اما تا اواخر سال 2024 به تعویق افتاد. به گفته وزیر دفاع تایوان، چیو کو چنگ، که به مشکلات تولید و زنجیره تامین اشاره کرد. به گزارش رویترز، پس از تکمیل، این محموله ها، ناوگان F-16 جزیره را با بیش از 200 جت به بزرگترین ناوگان در آسیا تبدیل می کند.

واشنگتن در سال‌های اخیر فهرست بلندبالایی از قراردادهای تسلیحاتی با تایوان را مجاز کرده است، اما تعدادی از آن‌ها هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و فروش معوقه‌ای به ارزش حدود 19 میلیارد دلار به جا گذاشته است. برخی از قانونگذاران ایالات متحده خواستار تسریع در نقل و انتقالات شده اند و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در دیدار ماه گذشته با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، بر لزوم انجام این کار تاکید کرد.

چین که تایوان را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند، در ادامه از ایالات متحده خواست تا توقف فروش تسلیحات و تماس نظامی با این جزیره هشدار می دهد که چنین حرکت هایی انجام خواهد شد باعث تنش در تنگه تایوان شود و باعث واکنش پکن شود.

طرف چینی برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و منافع امنیتی ما اقدامات قوی و قاطعانه ای انجام خواهد داد. مائو ادامه داد. هر نیروی خارجی که در امور داخلی چین مداخله کند و صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف کند، عواقب آن را متحمل خواهد شد و تاوان اعمال اشتباه خود را خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:
آمریکا موشک‌های ضد کشتی تایوان می‌فروشد – بلومبرگ

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: