چرا مگان مارکل در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز حضور نخواهد داشت؟

چرا مگان مارکل در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز حضور نخواهد داشت؟

شاهزاده هری و مگان مارکل در سال 2020 از وظایف سلطنتی خارج شدند. (پرونده)

لندن:

امروز همه نگاه ها به خانواده سلطنتی بریتانیا معطوف خواهد بود زیرا پادشاه چارلز در یک مراسم باشکوه تاج گذاری می کند. در حالی که 100 تن از سران کشورها و مقامات بلندپایه جهانی در این مراسم شرکت خواهند کرد، یکی از موارد صحبت غیبت مگان مارکل دوشس ساسکس است.

کاخ باکینگهام اعلام کرد در حالی که شاهزاده هری، شوهر مگان و دوک ساسکس، امروز در مراسم تاجگذاری شرکت خواهد کرد، دوشس و فرزندانشان – شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت در کالیفرنیا خواهند ماند.

کاخ در بیانیه ای اعلام کرد: “کاخ باکینگهام خوشحال است که تایید می کند که دوک ساسکس در مراسم تاج گذاری در کلیسای وست مینستر در 6 مه شرکت خواهد کرد. دوشس ساسکس به همراه شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت در کالیفرنیا باقی خواهند ماند.”

پسر بزرگ آنها شاهزاده آرچی، ششمین نفر در صف تاج و تخت، در روز تاجگذاری چهار ساله می شود. یکی از دوستان او به مجله People گفت که اگرچه مگان مارکل می‌خواهد از پادشاه چارلز حمایت کند، اما احساس می‌کند که بررسی‌ها بیشتر از حمایت‌ها است.

غیبت مگان در بحبوحه تنش های مداوم بین هری و پدر و برادرش شاهزاده ویلیام اتفاق می افتد.

هری در سپتامبر سال گذشته در مراسم تشییع جنازه مادربزرگش ملکه الیزابت دوم در ملاء عام با چارلز و ویلیام دیده شد.

هری و مگان در سال 2020 از وظایف سلطنتی کناره‌گیری کردند و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از حملات خاردار را علیه سلطنت انجام داده‌اند.

هری نقش رسمی در مراسم نخواهد داشت و در این مراسم شرکت نخواهد کرد. مشخص نیست که او به خانواده ملحق خواهد شد یا نه وقتی که آنها در بالکن برای خوشامدگویی به جمعیت بعداً روز شنبه ظاهر می شوند یا خیر.

چارلز پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت در سپتامبر گذشته در سن 74 سالگی جانشین او شد. او پیرترین پادشاه بریتانیا خواهد شد که تاج 360 ساله سنت ادوارد را بر روی سر خود قرار داده است. .

همسر دوم او کامیلا 75 ساله نیز طی مراسمی دو ساعته تاج گذاری خواهد کرد که اگرچه ریشه در تاریخ دارد، اما تلاش خواهد کرد تا پادشاهی و ملتی آینده‌نگر را ارائه دهد.