چین از ایالات متحده به دلیل افشای اطلاعات اطلاعاتی انتقاد کرد – RT World News

وزارت امور خارجه چین در حالی به این رسوایی پرداخته است که آژانس‌های آمریکایی در تلاش برای مهار پیامدهای دیپلماتیک یک افشای اطلاعاتی بزرگ هستند که گفته می‌شود گستره جاسوسی ایالات متحده از متحدان و شرکای کلیدی از جمله کره جنوبی و اسرائیل را افشا می‌کند.

ما اشاره کردیم که بسیاری از رسانه‌ها اشاره کرده‌اند که این اسناد نظامی آمریکا به وضوح نشان دهنده دخالت عمیق آمریکا در بحران اوکراین است. آنها همچنین یک بار دیگر نشان می‌دهند که ایالات متحده از مدت‌ها پیش از فناوری خود برای انجام سرقت مخفیانه، نظارت و استراق سمع کشورهای جهان از جمله متحدانش استفاده کرده است.» وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت.

ده‌ها سند محرمانه ایالات متحده در هفته‌های اخیر به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است، در یک رخنه امنیتی که ظاهراً جمع‌آوری اطلاعات واشنگتن را برای دوستان و دشمنان افشا می‌کند.

ایالات متحده باید در این مورد به جامعه بین المللی توضیح دهد. سخنگو گفت و افزود که حقایق بار دیگر ثابت کرد که به اصطلاح «ارزش‌های دموکراتیک» مورد ادعای آمریکا چیزی جز بهانه و ابزاری برای آمریکا برای دستیابی به منافع خودخواهانه نیست.


پرونده های لو رفته پنتاگون می تواند عملیات

اولین دسته از اسناد حساس ظاهراً در اوایل فوریه به صورت آنلاین ظاهر شد، اما تنها هفته گذشته توجه عمومی را به خود جلب کرد. مقامات آمریکایی صحت این اسناد را نه تایید و نه رد کرده اند، اما با این وجود ادعا کرده اند “برخی از آنها دکتر شده اند.” واشنگتن همچنین چندین تحقیق و تحقیقات جنایی را در مورد این افشاگری آغاز کرد، در حالی که در تلاش برای حذف پرونده ها از اینترنت بود.

یکی از یادداشت‌های فاش شده، که براساس اطلاعات سیگنال‌ها است، جزئیاتی را در مورد بحث‌های داخلی میان مقامات بلندپایه کره جنوبی ارائه می‌دهد، که ظاهراً نگرانی‌هایی را درباره مهمات فروخته شده توسط سئول به ایالات متحده ابراز می‌کردند که در نهایت به جای آن به اوکراین ارسال شود. سئول رسمی مفهوم جاسوسی آمریکا را رد کرد “ساخت.”


آمریکا از زلنسکی جاسوسی کرد - CNN

یکی دیگر از اسناد فاش شده حاکی از آن است که سرویس جاسوسی ارشد اسرائیل، موساد، در تظاهرات علیه اصلاحات قضایی پیشنهادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دست داشته است. این ارزیابی همچنین بر اساس اطلاعات سیگنال‌هایی است که آژانس امنیت ملی آن را به عنوان ارتباط رهگیری شده از دستگاه‌های الکترونیکی تعریف می‌کند.

هم مقامات آمریکایی و هم شرکای خارجی آنها بودند “شوکه شده” و حتی “خشمگین” با سطح جزئیات ارائه شده در اسناد، که نشان می دهد چگونه ایالات متحده “جاسوسی از دوستان و دشمنان به طور یکسان” واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که نشان می دهد این پرونده ها می تواند پیامد دیپلماتیک قابل توجهی ایجاد کند.