ایلان ماسک در مصاحبه با خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: «تو فقط دروغ گفتی».

ایلان ماسک در مصاحبه با خبرنگار بی‌بی‌سی، ویدیوی ویروسی: «تو فقط دروغ گفتی».

این روزنامه‌نگار از آقای ماسک پرسید که چگونه می‌خواهد با حوادث سخنان نفرت‌انگیز که در توییتر گزارش می‌شود مقابله کند.

دهلی نو:

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، یکی از روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی را متهم به دروغ‌گویی کرد، در حالی که روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی نتوانست نمونه‌هایی از سخنان نفرت‌انگیز مجاز در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را ذکر کند.

روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی در مصاحبه‌ای گسترده از آقای ماسک پرسید که چگونه می‌خواهد با حوادث سخنان نفرت‌انگیز که در توییتر گزارش می‌شود، در میان ادعای کمبود کارکنان در محتوای نفرت‌انگیز پلیس مقابله کند. وقتی آقای ماسک از روزنامه‌نگار خواست تا نمونه‌هایی از سخنان نفرت‌انگیز در توییتر را ذکر کند، او از انجام این کار خودداری کرد.

آقای ماسک گفت: “درباره چه سخنان تنفرآمیزی صحبت می کنید؟ منظورم این است که از توییتر استفاده می کنید. آیا شما افزایش سخنان نفرت انگیز را می بینید؟ فقط یک حکایت شخصی است؟ من نمی دانم.”

این روزنامه‌نگار در ویژگی «برای تو» توییتر گفت: «راستش، من این کار را نمی‌کنم. من دیگر از آن فید استفاده نمی‌کنم، زیرا به‌خصوص آن را دوست ندارم. “و در واقع بسیاری از مردم کاملا شبیه هستند. من فقط به دنبال کنندگان خود نگاه می کنم.”

“من یک مثال می خواهم و شما نمی توانید یک مثال بزنید. بعد می گویم آقا شما نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. شما نمی توانید حتی یک نمونه از محتوای نفرت انگیز را به من بگویید. توئیت. و با این حال شما ادعا کردید که محتوای نفرت انگیز زیاد است. این دروغ است، شما فقط دروغ گفتید.” آقای ماسک پاسخ داد.

توییتر اخیراً بی‌بی‌سی را «رسانه‌ای با بودجه دولت» معرفی کرد که واکنش تند پخش‌کننده عمومی بریتانیا را به دنبال داشت.

در بیانیه بی بی سی آمده است: “بی بی سی مستقل است و همیشه بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تامین می شویم.”

روز چهارشنبه، آقای ماسک در توییتر اسپیسز گفت که وقتی محتوای مربوط به مستند بی‌بی‌سی در انتقاد از نخست‌وزیر نارندرا مودی از سایت میکروبلاگینگ حذف شد، نمی‌دانست دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.

آقای ماسک گفت: «من از این وضعیت خاص آگاه نیستم… نمی‌دانم دقیقاً با برخی وضعیت محتوا در هند چه اتفاقی افتاده است. قوانین هند برای آنچه که در رسانه های اجتماعی ظاهر می شود کاملاً سختگیرانه است و ما نمی توانیم فراتر از قوانین کشور برویم.»

دولت از توییتر خواسته بود تا بیش از 50 توییت را که حاوی پیوندهایی به مستند بی‌بی‌سی درباره نخست‌وزیر مودی بودند، حذف کند.

آقای ماسک گفت: “اگر ما انتخابی داشته باشیم که یا مردم ما به زندان بروند یا ما از قوانین پیروی کنیم، ما از قوانین تبعیت خواهیم کرد…”