ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به اخراج بیشتر در غول فناوری اشاره می کند

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به اخراج بیشتر در غول فناوری اشاره می کند

در ماه ژانویه، گوگل اعلام کرد که 12000 شغل خود را کاهش می دهد.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، پس از اعلام این شرکت مبنی بر اخراج 6 درصد از کل نیروی کار یا 12000 کارمند خود در ژانویه، اشاره کرده است که ممکن است دور دوم اخراج ها وجود داشته باشد. در طی مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، آقای پیچای اشاره کرد که ممکن است به زودی اخراج های بیشتری در شرکت دنبال شود، اما به طور مستقیم به چشم انداز این شرکت توجه نکرد.

پیچای با اشاره به چت ربات هوش مصنوعی گوگل (AI)، قابلیت‌های جدید Workspace در Gmail و Google Docs و سایر پروژه‌ها، گفت: «ما بسیار بسیار روی این مجموعه فرصت‌هایی که داریم تمرکز کرده‌ایم و فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی وجود دارد. کار باقی مانده است. همچنین یک نقطه عطف مهم با هوش مصنوعی وجود دارد. در جایی که بتوانیم، قطعاً افراد را به مهم ترین مناطق خود اولویت بندی کرده و منتقل می کنیم، بنابراین کار در حال انجام است.”

آقای پیچای گفت که این شرکت “به معنای واقعی کلمه به تمام جنبه های کاری که ما انجام می دهیم نگاه می کند” در تلاش برای مهندسی مجدد پایه هزینه خود به طور دائم در پاسخ به این سوال که چگونه شرکت انتظار دارد کارایی را تا 20 درصد افزایش دهد. وی تاکید کرد: حتی اگر بهبودی صورت گرفته باشد، باید کارهای بیشتری انجام شود.

“ما در تلاش هستیم تا آن را از طرق مختلف به انجام برسانیم. ما به معنای واقعی کلمه به تمام جنبه های کاری که انجام می دهیم نگاه می کنیم، و همانطور که در آخرین تماس با درآمد خود گفتیم، به این فکر می کنیم که چگونه پایه هزینه خود را مجددا مهندسی کنیم. ما قطعاً روی ایجاد پس انداز بادوام متمرکز هستیم. ما از پیشرفت خرسندیم، اما کارهای بیشتری برای انجام باقی مانده است.”

در ماه ژانویه، گوگل اعلام کرد که 12000 شغل خود را کاهش می دهد. اگرچه گمانه‌زنی‌ها در مورد اخراج‌ها از ماه‌ها پیش مطرح شده بود، اما با این وجود این اخراج‌ها برای برخی از کارکنان شوک‌کننده بود.

آقای پیچای گفته بود که کاهش ها پس از بررسی دقیق انجام شده است. آقای پیچای “تصمیم گرفتیم که نیروی کار خود را تقریباً 12000 نفر کاهش دهیم. ما قبلاً یک ایمیل جداگانه برای کارمندان در ایالات متحده که تحت تأثیر قرار گرفته اند ارسال کرده ایم. در کشورهای دیگر، این روند به دلیل قوانین و رویه های محلی طولانی تر خواهد شد.” در بیانیه ای در آن زمان گفت.

همچنین در ماه فوریه گزارش شد که این شرکت حدود 450 کارمند را در بخش های مختلف در هند اخراج کرده است. با این حال، مشخص نیست که اخراج‌ها شامل 12000 کاهش شغل اعلام شده توسط شرکت آلفابت می‌شود یا خیر.