چین ادعای NYT در مورد روابط روسیه را رد می کند – RT World News

روزنامه آمریکایی گزارش داد که فرستاده پکن مشارکت با مسکو را کم اهمیت جلوه داده و تلاش کرده است کشورش را از آن دور کند.

دفتر این دیپلمات اعلام کرد که نیویورک تایمز (NYT) در گزارش این هفته از مصاحبه با سفیر پکن در اتحادیه اروپا نتوانست موضع چین در مورد روابط با روسیه را به درستی منعکس کند.

در مقاله ای که روز چهارشنبه منتشر شد، این روزنامه اعلام کرد که فو کونگ تلاش کرد پکن را از مسکو دور کند و روابط بین دو قدرت را کم اهمیت جلوه داد.

یک خبرنگار در مورد بیانیه مشترک کلیدی که سال گذشته توسط شی جین پینگ، رهبر چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد، پرسید که در آن دوستی بین ملت‌ها به عنوان دوستی است. “بدون محدودیت.” به گزارش روزنامه، سفیر پاسخ داد که چیزی به نام دوستی با او وجود ندارد “بدون محدودیت” و اینکه شرح بود “هیچ چیزی جز لفاظی.”

هیئت چینی در اتحادیه اروپا به خبرگزاری روسی تاس گفت که مصاحبه با NYT حدود یک ساعت طول کشید و نکات برجسته چاپ شده توسط این روزنامه نتوانست به درستی سخنان فو را منتقل کند.

سفیر اظهار داشت که برخی افراد عمدا موضع چین را اشتباه تفسیر می کنند [on the crisis in Ukraine]. کارهایی که چین از زمان شروع درگیری انجام داده و نکرده است، در اروپا و سایر نقاط جهان شناخته شده است. این خبرگزاری روز پنجشنبه به نقل از این مأموریت گزارش داد.


رئیس ناتو به چین هشدار داد

دفتر دیپلمات تصریح کرد که بحث در مورد معنای الف معنی ندارد “بدون محدودیت” دوستی، و این اصطلاح به معنای این نیست که چین قصد دارد به روسیه کمک نظامی کند.

مقامات غربی به چین هشدار داده اند که به روسیه تسلیحات نفرستد “عواقب” باید چنین حرکتی انجام دهد پکن تاکید کرده است که چنین طرحی ندارد و واشنگتن را متهم کرده است “انتشار اطلاعات نادرست” و “افروختن شعله” از درگیری اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد این مطلب NYT اظهار داشت که دولت روسیه “با هدایت محتوای تماس های دوجانبه” که پوتین و شی در جریان سفر ماه گذشته رهبر چین به مسکو داشتند.

در این سفر سه روزه، مقامات روسیه و چین بیش از دوازده توافقنامه دوجانبه امضا کردند. مذاکرات و اسناد “کاملاً اساسی بودند و به طور کامل طیفی از موضوعات را در دستور کار مشترک ما منعکس می کردند.” پسکوف اعلام کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: