چین آمریکا را به خاطر تایوان سرزنش کرد – اخبار RT World

وزیر امور خارجه چین گفت: اگر هر دو کشور می خواهند ارتباطات خود را عادی کنند، واشنگتن باید به “خط قرمزهای” پکن احترام بگذارد.

«کین گانگ»، وزیر امور خارجه چین، نماینده آمریکا در پکن را به دلیل حمایت واشنگتن از تایوان توبیخ کرد و همچنین گفت که کشورش بدون دریافت امتیازات سیاسی از کاخ سفید، با تقویت خطوط ارتباطی بین واشنگتن و پکن موافقت نخواهد کرد. .

ایالات متحده نباید در حالی که به طور مداوم چین را سرکوب و مهار می کند، در مورد ارتباطات صحبت کند. طبق گزارشی که روز دوشنبه از سوی وزارت خارجه چین منتشر شد، چین به سفیر نیکلاس برنز گفت. آمریکا نباید یک چیز بگوید، بلکه باید برعکس عمل کند.

کین افزود که واشنگتن باید به خطوط اصلی و خطوط قرمز چین احترام بگذارد و از آسیب رساندن به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین دست بردارد.


بلومبرگ: ایالات متحده تحویل سریع سلاح برای تایوان را آماده می کند

تنش ها بین ایالات متحده و چین در ماه های اخیر تشدید شده است که بخشی از آن به دلیل مواضع هر دو کشور در مورد تایوان است. پکن این جزیره را به عنوان یک استان جدایی‌طلب می‌بیند که قلمرو مستقل خود باقی می‌ماند – اما در حالی که واشنگتن روابط رسمی دیپلماتیک با تایپه را حفظ نمی‌کند، به دولت خود تسلیحات دفاعی ارائه کرده است.

پکن همچنین از این که تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر آوریل به کالیفرنیا شرکت کرد، خشمگین شد.

اختلافات دیپلماتیک بین پکن و واشنگتن منجر به کمتر شدن بحث بین ابرقدرت ها شده است. برنز ماه گذشته در یک نشست آنلاین که توسط یک اندیشکده مستقر در واشنگتن برگزار شد، گفت که ایالات متحده و چین به کانال های عمیق تر، به خصوص که ارتش هر دو کشور در دریای چین جنوبی و اطراف تایوان از نزدیک با یکدیگر عمل می کنند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه چین، چین در جریان دیدار خود به برنز گفت که برقراری ارتباطات پایدار بین پکن و واشنگتن برای میانجیگری در بحران‌های احتمالی بسیار مهم است. اما کین همچنین اظهار داشت که تیرگی روابط به دلیل آمریکا و نقض قوانین پکن توسط این کشور است. “خطوط قرمز.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: