ایالات متحده کمک 1.2 میلیارد دلاری به اوکراین برای دفاع هوایی و مهمات را اعلام کرد

ایالات متحده کمک 1.2 میلیارد دلاری به اوکراین برای دفاع هوایی و مهمات را اعلام کرد

آخرین کمک ها کل کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به 36 میلیارد دلار رساند.

واشنگتن:

ایالات متحده روز سه شنبه یک بسته کمک امنیتی جدید به ارزش 1.2 میلیارد دلار برای اوکراین را برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تامین مهمات توپخانه اضافی برای این کشور اعلام کرد.

اوکراین برای یک حمله بهاری مورد انتظار علیه نیروهای متجاوز روسیه آماده می شود، اما آخرین کمک ها فوراً به میدان نبرد نمی رسد زیرا هنوز باید از صنایع دفاعی یا شرکای آن تهیه شود.

این امر از تخلیه ذخایر ایالات متحده جلوگیری می کند، اما به این معنی است که رسیدن کمک به کیف بیشتر از تجهیزاتی است که مستقیماً از موجودی های نظامی موجود آمریکایی تهیه می شود.

این بسته بر تعهد مستمر ایالات متحده به اوکراین «با تعهد به قابلیت‌های حیاتی کوتاه‌مدت، مانند سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات، و همچنین ایجاد ظرفیت نیروهای مسلح اوکراین برای دفاع از خاک خود و جلوگیری از تجاوز روسیه در درازمدت» تأکید می‌کند. وزارت دفاع در بیانیه ای اعلام کرد.

این هواپیما دارای سیستم‌ها و مهمات دفاع هوایی نامشخص و همچنین تجهیزاتی برای ادغام سیستم‌های غربی با تجهیزات موجود اوکراین است که عمدتاً متعلق به شوروی است.

پدافند هوایی اوکراین نقشی کلیدی در مقابله با تهاجم روسیه ایفا کرده و از کنترل آسمان توسط نیروهای مسکو جلوگیری کرده و به سپر کشور در برابر حملات موشکی و پهپادی کمک کرده است.

– ضد پهپاد، مهمات توپخانه –

اسناد محرمانه ایالات متحده از اواخر فوریه که ظاهراً توسط یکی از اعضای جوان گارد ملی هوایی به صورت آنلاین درز کرده بود، به جزئیات کمبود مهمات در حال وقوع برای سیستم های شوروی پرداخته است که بخش قابل توجهی از حفاظت میان برد و بلند اوکراین را تشکیل می دهد.

حامیان بین المللی کیف برای تقویت دفاعی موجود این کشور با ترکیبی از سیستم های پیشرفته مانند Patriot و NASAMS و همچنین تجهیزات قدیمی کار کرده اند.

این بسته همچنین شامل مهمات برای سیستم‌های ضد پهپاد برای مقابله با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است که روسیه برای حملات در اوکراین از آن استفاده کرده است، و همچنین گلوله‌های 155 میلی‌متری – یک نوع مهم از مهمات توپخانه برای نیروهای اوکراینی.

همچنین خدمات تصویربرداری ماهواره ای تجاری و همچنین پشتیبانی برای آموزش و نگهداری را ارائه خواهد کرد.

کمک های اخیر، مجموع کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین را از زمان حمله روسیه به این کشور در فوریه 2022 به بیش از 36 میلیارد دلار می رساند.

ایالات متحده پیشتاز فشار برای حمایت بین المللی از اوکراین بوده و به سرعت ائتلاف بین المللی را برای حمایت از کیف پس از حمله روسیه در فوریه 2022 تشکیل داده و کمک های ده ها کشور را هماهنگ کرده است.

کیف برای برخی مواردی که حامیان بین‌المللی آن تمایلی به ارائه آنها نداشته‌اند، از جمله سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت و تانک‌های سنگین پیشرفته – که در نهایت تحویل داده شدند – و موارد دیگر مانند هواپیماهای جنگنده غربی که تاکنون تعهد نشده‌اند، فشار آورده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)