چگونه ژست دست لوزی آنگلا مرکل به یک برند تبدیل شد

حرکت دست “لوزی” آنگلا مرکل شناخته شده ترین علامت تجاری او بود.

برلین:

دست‌هایی که جلوی شکم قرار گرفته‌اند، شست‌ها و نوک انگشتان در حال لمس شدن به شکل الماس هستند – حرکت دست “لوزی” آنگلا مرکل قابل تشخیص‌ترین علامت تجاری او بود.

این ژست صفحه ویکی‌پدیا، شکلک مخصوص به خود را دارد، «<>»، و رهبر قدیمی آلمان حتی در حال گرفتن این ژست در موزه معروف آثار مومی مادام توسو لندن جاودانه شده است.

اما “Merkel-Raute”، همانطور که در آلمانی شناخته می شود، عمدتاً به طور تصادفی به امضای او تبدیل شد – از یک مرکل خجالتی که از نحوه ژست گرفتن در طول یک عکسبرداری برای مجله Stern در سال 2002 مطمئن نبود.

کلودیا کمپف، عکاس، بعدها یادآور شد که در آن زمان رئیس حزب دموکرات مسیحی (CDU) اما هنوز سه سال از انتخاب شدن به عنوان صدراعظم برای اولین بار فاصله داشت، مرکل “نمی دانست با دستانش چه کند”.

کمپف در سال 2009 به روزنامه راینیشه پست گفت: “او اجازه داد آنها را در کنارش آویزان کنند، که باعث شد کمی در معرض دید به نظر برسد، یا آنها را به هم ملحق کرد. من به او گفتم “تو خیلی شبیه دختر کشیش به نظر می‌رسی”.

چند ماه قبل از انتخابات آلمان در سال 2013، مرکل توضیحات خود را در مورد چگونگی انجام این ژست ارائه کرد.

این فیزیکدان آموزش دیده گفت: «مسئله این است که بازوهای خود را کجا قرار دهید.

“فرقه شخصیت”

در زمان آن مصاحبه، مرکل برای سومین دوره ریاست جمهوری مبارزات انتخاباتی داشت.

کل پارلمان در انتخابات فدرال آلمان تجدید نظر می‌کند، اما حزب CDU او تصمیم گرفته بود که یک کمپین کاملا شخصی‌سازی شود.

بیلبوردی به عرض 70 متر و ارتفاع 20 متر (230 فوت در 66 فوت) در نزدیکی ایستگاه مرکزی برلین نصب شد که تصویری غول پیکر از لوزی مرکل را نشان می دهد که از بیش از 2000 عکس از دست ها تشکیل شده است، با شعار “آینده آلمان در دستان خوب”. .

سوسیال دموکرات‌های رقیب (SPD) آنچه را که «فرقه شخصیت تهی» در اطراف مرکل می‌خوانند به شدت مورد انتقاد قرار دادند، در حالی که سبزها ابراز تاسف کردند: «اگر این سیاست است، ما بسیار پایین آمده‌ایم».

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، اما زنی که با محبت نام مستعار “موتی” (مومیایی) داشت، چند هفته بعد با اختلاف زیادی در انتخابات پیروز شد و لوزی مرکل به “احتمالاً یکی از قابل تشخیص ترین حرکات دست در جهان تبدیل شد”.

این ژست همچنین به پل، سقف محافظ و حتی علامتی که بین اعضای ایلومیناتی برای شناسایی خود ساخته شده است تشبیه شده است.

یوخن هوریش، متخصص ارتباطات در دانشگاه مانهایم، به خبرگزاری فرانسه گفت: “من معتقدم لوزی مرکل در ابتدا به طور ناخودآگاه پذیرفته شد.”

اما هنگامی که مورد توجه عموم قرار گرفت، آگاهانه توسط صدراعظم به عنوان یک برند مورد استفاده قرار گرفت.

ابزار سیاسی

حتی در گرگ و میش کار سیاسی مرکل، زمانی که اولاف شولز، نامزد صدر اعظم حزب سوسیال دموکرات، اولاف شولز، آن را روی جلد یک مجله پذیرفت، این ژست بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

شولز از این ژست در یک عکسبرداری برای Sueddeutsche Zeitung استفاده کرد – بخشی از استراتژی خود برای قرار دادن خود به عنوان نامزد واقعی تداوم مرکل، در مقابل آرمین لاشت، رقیب حزب مرکل.

این ادعا در مورد میراث مرکل واکنش شدید CDU و حتی خود مرکل را برانگیخت که در تلاش بود اشاره کند که بین او و شولز “تفاوت های زیادی” وجود دارد.

در یک مناظره در پارلمان، لاشت به شولز گفت: “شما نمی توانید مانند ساسکیا اسکن صحبت کنید” – یکی از رهبران SPD، که نماینده جناح چپ حزب است.

اما طرح سوسیال دموکرات ها نتیجه داد و حزب شولز در انتخابات بر محافظه کاران مرکل پیروز شد.

به ویژه بسیاری از رای دهندگان مسن تر از CDU جدا شدند تا به شولز رای دهند، شولز که روز چهارشنبه رسماً توسط پارلمان برای جایگزینی او به عنوان صدراعظم بعدی آلمان انتخاب خواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)