هواپیمای مسافربری روسیه برای “جلوگیری” از هواپیمای جاسوسی ناتو منحرف شد: مسکو

هواپیمای روسی برای «جلوگیری» از هواپیمای جاسوسی ناتو منحرف شد: مسکو

یک هواپیمای روسی مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد تا از هواپیمای جاسوسی ناتو جلوگیری کند. (نمایندگی)

مسکو:

مقامات مسکو اعلام کردند که یک هواپیمای مسافربری روسی برای جلوگیری از هواپیمای جاسوسی ناتو که از مسیر خود بر فراز دریای سیاه عبور می کرد، مجبور به تغییر مسیر شد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اواخر روز شنبه اعلام کرد که هواپیمای جاسوسی ادعایی “به سرعت” در مسیر برنامه ریزی شده برای خط هوایی تل آویو-مسکو با 142 سرنشین فرود آمد.

این آژانس گفت: “جهت و ارتفاع پرواز تجاری بلافاصله تغییر داده شد” تا از برخورد جلوگیری شود، و افزود که هواپیمای ناشناس به صدای تگرگ رادیویی از سوی کنترل ترافیک هوایی واکنش نشان نداد.

اینترفکس گزارش داد که پرواز Aeroflot برای حفظ فاصله از هواپیمای شناسایی که خلبانان با چشم غیرمسلح از کابین خلبان دیدند، مجبور شد 500 متر (1600 فوت) سقوط کند.

به گفته مقامات حمل و نقل هوایی، هواپیمای دوم، یک جت خصوصی که از سوچی به مقصد اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی پرواز می کرد، برای جلوگیری از هواپیمای جاسوسی مجبور به تغییر مسیر شد.

این آژانس گفت: «افزایش فعالیت هواپیماهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه… خطر حوادث خطرناکی را که شامل هواپیماهای غیرنظامی می شود، ایجاد می کند.

مقامات روسیه نگفته اند که کدام کشور این هواپیمای جاسوسی را اداره کرده است.

رسانه های روسی گزارش دادند، روز جمعه، جت های جنگنده روسیه برای اسکورت دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز منطقه دریای سیاه اعزام شدند.

حادثه روز شنبه در حالی رخ می دهد که تنش ها بین روسیه و کشورهای غربی افزایش یافته است، کشورهایی که مسکو را به جمع آوری نیروهای نظامی در مرز خود با اوکراین متهم می کنند تا برای تهاجم آماده شوند.

روسیه هرگونه چنین طرحی را رد کرده و به نوبه خود کشورهای ناتو را به “تحریک آمیز” از جمله مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای خود متهم کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)