چگونه ران دیسانتیس با دستور کار “ضد بیدار شدن” به قهرمان محافظه کار ایالات متحده تبدیل شد

چگونه ران دیسانتیس با دستور کار

دیسانتیس تقریباً هر روز در رسانه ملی ظاهر می شود.

واشنگتن:

ران دیسانتیس با گسترش حقوق اسلحه، کاهش بودجه برنامه‌های تنوع و ممنوع کردن کتاب‌ها، به محبوب محافظه‌کاران ایالات متحده تبدیل شده است، زیرا از دستور کار «ضد بیداری» که به ظهور او در حزب جمهوری‌خواه دامن زده است، تبدیل شده است.

فرماندار فلوریدا – که روز چهارشنبه اعلام می کند که برای ریاست جمهوری نامزد می شود و به ماه ها گمانه زنی های تب و تاب پایان می دهد – چهار سال را صرف ساختن ایالت خود در خط مقدم نبرد برای روح آمریکا کرده است.

این مرد 44 ساله در حالی که خود را برای یک کمپین 18 ماهه علیه رئیس جمهور سابق خود، دونالد ترامپ، آماده می کند، نسخه ای از ترامپیسم را بدون هرج و مرج که اغلب با رئیس جمهور سابق دوبار استیضاح شده همراهی می کند، به جمهوری خواهان ارائه می دهد.

طی ماه‌های اخیر، مبارزات انتخاباتی غیررسمی دیسانتیس توسط قاتل ترامپ شکست خورده است، اما او برخی افراد مهم را به دست آورده است.

استیو کورتس، دستیار کلیدی سابق ترامپ به سی ان ان گفت: “من مفتخر بودم که از رئیس جمهور ترامپ دفاع کنم… اکنون معتقدم که این مرحله طبیعی بعدی آن جنبش است.”

فرماندار دیسانتیس منتخب ترین و محافظه کارترین نامزد موجود در جهان است که هم می تواند در انتخابات عمومی پیروز شود و هم می تواند به طور مؤثر حکومت کند.

دیسانتیس تقریباً هر روز در رسانه های ملی ظاهر می شود تا در جنگ های فرهنگی علیه سیاستمداران، مشاغل و اساتید “بیدار” که او آنها را به تحمیل ایدئولوژی مترقی خود به آمریکایی ها متهم می کند، شاخ و برگ کند.

سرفصل ترین ابتکارات او شامل اجازه دادن به فلوریدی ها برای حمل اسلحه های مخفی بدون مجوز، تحمیل یکی از محدودترین قوانین سقط جنین در کشور و ممنوعیت بحث در کلاس درس درباره جنسیت و هویت جنسی است.

رکورد کووید

او همچنین دانشگاه‌ها را از خرج کردن پول عمومی برای برنامه‌های تنوع، برابری و شمول منع کرده است و لیبرال‌ها از سیاست‌های آموزشی که منجر به حذف ده‌ها کتاب از کتابخانه‌های مدارس شده است ابراز تاسف کرده‌اند.

اما این خشم با تشویق محافظه‌کارانه‌ترین محافل آمریکا و پوشش رسانه‌ای که او را در معرض دید ملی قرار داد، همراه شد.

پس از ستایش موجی از ترامپ که با تایید پادشاه جمهوری خواه پاداش داده شد، اندکی از تدبیر سیاسی که در انتخابات فرمانداری فلوریدا در سال 2018 پیروزی شوکه کننده ای به دست آورد.

مدیریت دیسانتیس بر همه‌گیری کووید-19، فشار برای بازگشایی سریع اقتصاد و مخالفت او با تعطیلی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را به یک ضربه فوری تبدیل کرد.

او در سال 2020 مجدداً به عنوان فرماندار انتخاب شد و از آن زمان به دنبال یک پلتفرم ملی است و دیدگاه سیاسی خود را در سخنرانی در تعدادی از ایالت های اولیه رای گیری که برای برنده شدن در این نامزدی به آن نیاز دارد، بیان می کند.

دیسانتیس در کتاب خاطرات خود — “شجاعت برای آزاد بودن: طرح فلوریدا برای احیای آمریکا” در مورد مبارزه “ما مردم” علیه “نخبگان ریشه دار که ملت ما را به خاک انداخته اند” می نویسد.

دیسانتیس که در 14 سپتامبر 1978 در جکسونویل فلوریدا در خانواده ای متوسط ​​با ریشه های ایتالیایی متولد شد، قبل از تحصیل در دانشکده حقوق هاروارد به دانشگاه ییل رفت، جایی که یک بازیکن برجسته بیسبال بود.

او در نیروی دریایی ایالات متحده وکالت کرد و در سال 2012 وارد عرصه سیاست شد و قبل از انتخاب محدود خود به عنوان فرماندار در سال 2018، یک کرسی در مجلس نمایندگان به دست آورد.

این نامزد با تاکید بر همسویی خود با ترامپ، یک آگهی تبلیغاتی کمپین حنایی منتشر کرد که در آن به همراه دخترش دیده می‌شود که در حال ساخت دیواری از بلوک‌های اسباب‌بازی با اشاره به برنامه‌های رئیس‌جمهور وقت برای دیوار مرزی با مکزیک است.

نظرسنجی بسیار عقب تر از ترامپ

اما این رابطه با انتخاب مجدد راحت فرماندار تیره شد. ترامپ که توسط یک رقیب بالقوه به لرزه درآمده بود، شروع به حمله روزانه به تازه‌کار کرد و او را «ران دیسانتیمونیوس» خطاب کرد.

تردیدها در مورد انتخاب شدن ترامپ پس از کیفرخواست وی به اتهامات مالی جنایت، کشف مسئولیت در یک پرونده تجاوز جنسی مدنی و تحقیقات جنایی در مورد ادعای دخالت در انتخابات و سوء استفاده از اسناد دولتی همچنان افزایش می یابد.

اما دیسانتیس نتوانست از سرمایه‌گذاری استفاده کند و گام‌های اشتباهی را مرتکب شده است که پرچم‌های قرمز را بر سر آمادگی او برای بالاترین مقام بلند کرده است، زیرا رقیب ۷۶ ساله‌اش میانگین امتیازی نزدیک به ۴۰ امتیاز را باز کرده است.

نزاع تلخ و قابل اجتناب با بزرگترین کارفرمای خصوصی فلوریدا دیزنی بر سر سیاست آن، قهرمانان بازار آزاد را گیج کرده است، در حالی که ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین، میانه روها را نگران کرده است که او با افکار عمومی ارتباطی ندارد.

دیسانتیس همچنین متهم شده است که در سیاست خارجی سبک به نظر می رسد، به دلیل کم اهمیت جلوه دادن تهاجم روسیه به اوکراین و ایراد سخنرانی های “کم وات” در سفر اخیر به بریتانیا، انتقاداتی را دریافت کرده است.

تحلیلگران نسبت به حذف دیسانتیس هشدار می دهند و به محبوبیت او در میان زنان حومه شهر که ترامپ را سمی می دانند و موقعیت فرماندار به عنوان یک برنده اشاره می کنند – چیزی که ترامپ از زمان شکست خود در سال 2020 از بایدن نتوانسته است ادعا کند.

به گزارش نیویورک تایمز، دیسانتیس در تماسی با اهداکنندگان در 18 مه گفت: «شما در این مرحله اساساً سه نفر دارید که در کل این موضوع معتبر هستند – بایدن، ترامپ و من».

از این سه نفر، دو نفر شانس انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور را دارند – من و بایدن.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)