فرانسه پروازهای داخلی را در مسیرهای کوتاهی که می توان با قطار طی کرد ممنوع کرد. در اینجا چرا

فرانسه پروازهای داخلی را در مسیرهای کوتاهی که می توان با قطار طی کرد ممنوع کرد.  در اینجا چرا

این اقدام صنعت هوانوردی را عصبانی کرده است.

در تلاش برای کاهش انتشار کربن، فرانسه روز سه شنبه رسما ممنوعیت پروازهای داخلی را در مسیرهای کوتاهی که می توان با قطار پوشش داد، اعمال کرد. بی بی سی گزارش شده است. طبق قانون جدید، هر سفری که در کمتر از دو ساعت و نیم با قطار امکان پذیر باشد، نمی تواند به عنوان پرواز تلقی شود.

این تغییر عمدتاً سفرهای هوایی بین پاریس و مراکز منطقه‌ای مانند نانت، لیون و بوردو را رد می‌کند و پروازهای ارتباطی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

کلمنت بوون، وزیر حمل و نقل فرانسه، گفت سی ان ان، این یک گام اساسی و یک نماد قوی در سیاست کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. همانطور که ما بی وقفه برای کربن زدایی سبک زندگی خود می جنگیم، چگونه می توانیم استفاده از هواپیما بین شهرهای بزرگ را که از ارتباطات منظم، سریع و کارآمد با قطار بهره می برند، توجیه کنیم.

این قانون تصریح می‌کند که خدمات قطار در یک مسیر باید مکرر، به موقع و به اندازه کافی ارتباط داشته باشد تا بتواند نیازهای مسافرانی را که در غیر این صورت با هواپیما سفر می‌کنند، برآورده کند. افرادی که چنین سفرهایی را انجام می دهند باید بتوانند با هشت ساعت گذراندن قطار در مقصد، در همان روز سفرهای خروجی و برگشتی را انجام دهند.

این کشور همچنین استفاده از جت های شخصی برای سفرهای کوتاه را به منظور سبزتر و عادلانه تر کردن حمل و نقل برای مردم سرکوب می کند. گزارش حمل و نقل و محیط زیست (T&E)، فدراسیون اروپایی برای حمل و نقل پاک، نشان داد که جت های شخصی 14 برابر بیشتر از پروازهای تجاری در هر مایل مسافر و 50 برابر بدتر از قطارها آلودگی دارند.

با این حال، این حرکت صنعت هوانوردی را عصبانی کرده است. لوران دانسل، رئیس موقت گروه صنعتی خطوط هوایی اروپا (A4E)، به خبرگزاری فرانسه گفت که “ممنوعیت این سفرها تنها تاثیرات حداقلی” بر تولید CO2 خواهد داشت.

وی افزود که دولت ها باید در عوض از “راه حل های واقعی و قابل توجه” برای این موضوع حمایت کنند.