چه چیزی باعث بحران تورم می شود؟ – اخبار جهانی RT

مشکل افزایش قیمت ها آخرین نگرانی اقتصاد جهانی است که میلیاردها نفر را با مشکل مواجه کرده است. چرا این اتفاق می افتد و برای جلوگیری از خارج شدن از کنترل همه چیز چه باید کرد؟

چرا ناگهان اینقدر در مورد تورم می شنویم؟

تورم که برای چند دهه بسیاری از اقتصاددانان احساس می‌کردند بالاخره با استفاده از سیاست‌های پولی پیشرفته مدرن رام شده است، دوباره به اخبار باز می‌گردد زیرا قیمت‌ها در ایالات متحده با سریع‌ترین نرخ از سال 1982 در حال افزایش است.

افزایش قیمت ها همه را ترسانده است، از مصرف کنندگان، اقتصاددانان، بانکداران و سیاستمداران، تا حدی به این دلیل که تورم باعث می شود مردم عادی به دلیل افزایش هزینه اقلام روزمره به سرعت از وضعیت زندگی خود ناراضی شوند.

ادامه مطلب


تورم آمریکا در آستانه رسیدن به بالاترین حد در 40 سال اخیر

نظرسنجی اخیر گالوپ از افرادی که کمتر از 100000 دلار در سال در ایالات متحده درآمد دارند، نشان می دهد که ۴۷ درصد از این خانوارها [are] گزارش سختی به دلیل افزایش قیمت مصرف کننده، به گزارش CNBC

این تعداد زیادی از افراد ناراضی هستند، زیرا متوسط ​​درآمد خانوار در ایالات متحده حدود 68000 دلار در سال است.

چگونه این اتفاق افتاد؟

چندین اتفاق در حال وقوع است که با هم ترکیب شده اند تا این محیط تورمی را ایجاد کنند.

به طور کلی، تورم ناشی از پول زیاد به دنبال کالاها و خدمات بسیار کم در بازار است.

نتیجه این است که قیمت ها به سرعت شروع به افزایش می کنند.

بانک‌های مرکزی جهان به رهبری فدرال رزرو آمریکا، به عنوان راهی برای مبارزه با رکود اقتصادی مورد انتظار ناشی از قرنطینه‌های کووید-۱۹، مقدار بی‌سابقه‌ای پول به اقتصادهای جهان تزریق کرده‌اند.

کمک به این افزایش در ایالات متحده، اقدامات محرک مالی عظیمی بود که ابتدا توسط پرزیدنت ترامپ و سپس رئیس جمهور بایدن اعمال شد و مقادیر زیادی پول را مستقیماً به حساب های بانکی وارد کرد.

تنها در ایالات متحده، عرضه پول 5.7 تریلیون دلار یا 38 درصد افزایش یافت، از نزدیک به 15.5 تریلیون دلار به بیش از 21 تریلیون دلار در مدت کمی بیش از یک سال، در زمانی که اقتصاد هیچ درآمدی نداشت.

این 5.7 تریلیون دلار بالاخره راه خود را به اقتصاد پیدا کرد و اکنون مقدار محدودی از قیمت کالاها و خدمات را به سمت بالا تعقیب می کند و از این رو افزایش سریع تورم را به دنبال دارد.

بنابراین، این فقط پول زیادی است؟

نه، نه کاملا.

تورمی که اکنون در حال تجربه آن هستیم نیز نتیجه عدم وجود زنجیره تامین قوی در سراسر جهان است که طی چند دهه گذشته به آن وابسته بوده ایم.

«تولیدکنندگان، کشاورزان، رستوران‌ها و خرده‌فروشان به آنچه نیاز داشتند «در زمان مقرر» تحویل داده شوند، متکی بودند. آنها همان چیزی را که نیاز داشتند، درست زمانی که به آن نیاز داشتند، دریافت کردند. این امر هزینه های موجودی آنها را کاهش داد و ماشین اقتصادی را تا حد امکان کارآمد کرددفتر مزرعه آمریکا گفت.

برای چندین دهه این سیستم به پایین نگه داشتن قیمت ها و کاهش تورم کمک کرد.

قرنطینه‌های کووید – و جدا شدن جهانی از چین – این ماشین جهانی را شکست و زنجیره تامینی که قبلاً قیمت‌ها را پایین نگه می‌داشت، اکنون به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند، زیرا کالاها و خدمات بسیار کمی را تولید یا ارائه می‌کند.

ادامه مطلب


ارزش بیت کوین در یک ساعت نزدیک به 10000 دلار کاهش می یابد

و در نهایت، در آنچه به عنوان شناخته شده است تورم مارپیچ مرگ، کارگران به دنبال دستمزدهای بالاتر هستند تا با تورم همگام شوند، که در صورت اعطای این تورم به تورم بالاتر کمک می کند زیرا افزایش هزینه های نیروی کار باید در قیمت کالاها و خدمات محاسبه شود. این تا بی نهایت تکرار می شود تا زمانی که اقتصاد سقوط کند – مگر اینکه اقداماتی برای خنک کردن آن انجام شود.

اقتصاد جهانی چگونه سرد خواهد شد؟

به منظور مهار افزایش قیمت‌ها، بانک‌های مرکزی جهان به رهبری فدرال رزرو ایالات متحده تلاش خواهند کرد تا جریان پول جدید به اقتصادها را عمدتاً با افزایش نرخ‌های بهره قطع یا تعدیل کنند.

“آخرین گزارش قوی تورم، مقامات فدرال رزرو را تقویت می کند تا در هفته آینده به توافق برسند تا تلاش های محرک خود را تسریع بخشند و راه را برای افزایش احتمالی نرخ های بهره در بهار باز کنند.” وال استریت ژورنال گفت.

این بدان معناست که نه تنها وام گرفتن برای همه افراد در سراسر جهان، از دولت‌ها، شرکت‌ها، مالکان خانه‌ها و دانشجویان گران‌تر خواهد بود، بلکه رشد اقتصادی که همه ما به آن متکی هستیم، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قبلاً نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد بهبود مورد انتظار اقتصاد جهانی از اثرات کووید در سال آینده کندتر از پیش بینی ها خواهد بود.

چین به بهبود قابل توجهی دست یافت، اما شتاب رشد آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است. به گفته بارونز، صندوق بین المللی پول (IMF) در اوایل ماه دسامبر هشدار داد که تا حدی تحت تاثیر تداوم ویروس کووید قرار گرفته است.

«حتی قبل از ورود این جدید [Omicron] ما نگران بودیم که بهبود، در حالی که ادامه دارد، تا حدودی شتاب خود را از دست بدهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت.

و اکنون سرویس رتبه بندی فیچ پیش بینی رشد اقتصاد جهانی خود را برای سال های 2021 و 2022 به ترتیب از 6 درصد به 5.7 درصد و 4.4 درصد به 4.2 درصد کاهش داده است و از تورم ایالات متحده به عنوان مقصر اصلی این کاهش یاد می کند.

ادامه مطلب


به همین دلیل است که همه چیز بسیار گران است و به نظر می رسد که هیچ کس در قدرت به این موضوع اهمیت نمی دهد

“افزایش شدید قیمت کالاهای مصرفی جهانی از ماه مارس در درجه اول منعکس کننده افزایش شدید تقاضای کالاها است که توسط اقدامات محرک به ویژه در ایالات متحده تقویت شده است.” گفت فیچز. مقیاس و طول عمر شوک تورم جهانی، اکثر پیش‌بینی‌کنندگان و بانک‌های مرکزی را غافلگیر کرده است و شروع عادی‌سازی سیاست‌های پولی جهانی را پیش می‌برد.

عادی سازی سیاست پولی جهانی در این مورد به معنای نرخ بهره بالاتر و پول کمتر برای اقتصادهای جهان است.

این برای من چه معنایی دارد؟

این بدان معناست که شما باید سعی کنید زندگی خود را تا حد امکان عادی کنید.

اگر اکنون شغل ندارید، یکی را پیدا کنید. اگر کاری به شما پیشنهاد شد، آن را قبول کنید. و اگر شغلی دارید آن را حفظ کنید.

اقتصاد جهانی احتمالاً برای چند سال دیگر، حتی با نرخ‌های بهره بالاتر، بالاتر از معیارهای تاریخی رشد خواهد کرد.

این هنوز هم سریعترین نرخ است [of world economic growth] از سال 1973 … و به دور از رکود تورمی، “ گفت فیچز.

اما همانطور که در چند سال گذشته دیده‌ایم، تضمین‌های کمی برای مردم جهان وجود دارد که فراتر از سیاست پولی خود منتظر عادی‌سازی هستند.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.