اتحادیه اروپا تعداد موارد “انتقال محلی” Omicron را تخمین می زند – RT World News

آژانس بهداشت عمومی اتحادیه اروپا گفته است که حدود 70 درصد از عفونت های Omicron ثبت شده در سراسر بلوک 27 کشور به صورت محلی منتقل شده است، که نشان می دهد نوع بسیار عفونی در حال حاضر به سرعت در اروپا گسترش می یابد.

در به روز رسانی روز دوشنبه، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) گفت، در حالی که موارد Omicron در ابتدا به سفر مرتبط بود، اکثر عفونت‌های این نوع در اتحادیه اروپا اکنون به انتقال محلی مرتبط است.

ادامه مطلب


NZ به عیاشی 25 نفره به عنوان بخشی از قوانین جدید کووید

بر اساس سیستم نظارت اروپا، موارد وارداتی یا مرتبط با مسافرت سویه کووید 13 درصد موارد را تشکیل می‌دهند، در حالی که 70 درصد از عفونت‌های گزارش‌شده در 24 ساعت گذشته به صورت محلی بوده‌اند.

ECDC خاطرنشان کرد که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) – از جمله بلژیک، دانمارک، فنلاند، اسپانیا و ایسلند – مواردی را بدون سابقه سفر اخیر یا تماس مستقیم با مسافران گزارش کرده‌اند. “این نشان می دهد که انتقال ناشناخته جامعه ممکن است در اتحادیه اروپا / EEA ادامه داشته باشد.” بدن بیان کرد.

آژانس بهداشت عمومی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تمام موارد ثبت شده Omicron یا بدون علامت یا خفیف بوده است، و افزود که تا به امروز هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این نوع در این بلوک وجود نداشته است. آنها افزودند که داده ها باید با احتیاط ارزیابی شوند، با این حال، با توجه به حجم نمونه بسیار کوچکی که تاکنون آنالیز شده است.

“تعداد موارد تایید شده برای درک اینکه آیا طیف بالینی بیماری Omicron با انواع قبلی تشخیص داده شده متفاوت است، بسیار کم است.” آژانس خاطرنشان کرد.

اوایل روز دوشنبه، بریتانیا اعلام کرد که حداقل یک نفر در آنجا بر اثر نوع Omicron جان خود را از دست داده است، و این گونه که گزارش شده است ویروس کمتری در حال حاضر 40 درصد از موارد کووید-19 در پایتخت را تشکیل می دهد.