تایم شخصیت سال 2021 خود را – RT World News نامید

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا، به‌عنوان «دلقک، نابغه، ادگلورد، خیال‌پرداز، صنعت‌گر، شومن، و ادیب» به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ تایم انتخاب شد.

این مجله در مقاله ای که دلایل انتخاب خود را بیان می کند، با دارایی خالص 250 میلیارد دلار، امسال ماسک به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.

شرکت موشکی این 50 ساله، SpaceX، بوئینگ و سایر رقبای آن را شکست داده است. در این بیانیه آمده است: «آینده پروازهای فضایی آمریکا را در اختیار دارید»، در حالی که تسلا که اکنون ارزش آن به «یک تریلیون دلار» می رسد. دو سوم بازار رو به رشد خودروهای برقی را کنترل می کند.

کارآفرینی که تایم او را به عنوان «ترکیبی دیوانه‌وار از توماس ادیسون، پی‌تی بارنوم، اندرو کارنگی، و داکتر منهتن واچمن،» به گفته آن، یک چهره کلیدی در بازارهای سهام بوده است که باعث افزایش یا کاهش آنها شده است “یک تکان دادن انگشتش.” او همچنین در خط مقدم دیگر سرمایه گذاری های پیشرفته از جمله ارزهای دیجیتال، روباتیک و انرژی خورشیدی قرار دارد.

داوران همچنین تحت تأثیر حس شوخ طبعی ماسک قرار گرفتند که شواهد زیادی در مورد آن در اینترنت وجود دارد و به خوانندگان یادآوری می کند که شخصیت سال “دوست دارد مدفوع خود را به صورت زنده توییت کند.”

کاربران رسانه های اجتماعی به سرعت به شناسایی ماسک توسط تایم از طریق جایزه مورد علاقه اش پاسخ دادند. بسیاری گفتند که از انتخاب مجله راضی هستند، یکی از آنها گفت که راضی هستند که بالاخره این مجله راضی هستند “یک فرد انقلابی واقعی روی آن جلد.” سال گذشته این عنوان به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رسید.

دیگران با این انتخاب موافق نبودند، بسیاری معتقد بودند که بریتنی اسپیرز، ستاره پاپ – که اخیراً پس از یک دهه زندگی تحت سرپرستی پدرش، آزادی خود را بازیافت – سزاوارتر این افتخار بود.

هفته گذشته، تایم نتایج نظرسنجی خوانندگان شخصیت سال خود را اعلام کرد که به طور غیرمنتظره ای به ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل رسید.

بیشتر بخوانید: ماسک در مورد ترک شغل خود فکر می کند

با وجود اینکه بولسونارو به دلیل اطلاعات نادرست درباره واکسن مورد بازجویی قرار گرفته و به دلیل اشتباه در واکنش برزیل به همه‌گیری کووید-19، حدود 24 درصد از 9 میلیون خواننده که در رای‌گیری آنلاین شرکت کردند، از این سیاستمدار جنجالی حمایت کردند.