چهار رهبر در حل و فصل جنگ اوکراین

رهبران بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در آن به درگیری اوکراین اشاره کرد.

هیروشیما:

رهبران چهارگانه روز شنبه خواستار حل مناقشه اوکراین از طریق گفتگو و دیپلماسی شدند و در عین حال تأکید کردند که نباید دوران جنگ باشد، فرمولی که موضع نخست وزیر نارندرا مودی را منعکس می کند.

نخست وزیر مودی، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن، نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا و همتای استرالیایی وی آنتونی آلبانیز در اجلاس سالانه چهارگانه در هیروشیما در مورد چالش های جهانی از جمله درگیری اوکراین گفتگو کردند.

پس از این اجلاس، رهبران بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن به درگیری اوکراین، وضعیت دریاهای شرق و جنوب چین و چشم انداز آنها برای منطقه هند و اقیانوس آرام اشاره کرد.

رهبران گفتند که طرفدار پایبندی به قوانین بین المللی، حل مسالمت آمیز اختلافات و احترام به اصول منشور سازمان ملل از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت همه کشورها هستند.

رهبران این کشور گفتند: «در این زمینه، امروز ما نگرانی عمیق خود را نسبت به جنگ در اوکراین ابراز می‌کنیم و عواقب انسانی وحشتناک و غم‌انگیز آن را ابراز می‌کنیم».

آنها گفتند: “ما تاثیرات جدی آن بر سیستم اقتصادی جهانی از جمله بر امنیت غذا، سوخت و انرژی و زنجیره تامین حیاتی را می شناسیم. ما به ارائه کمک های بشردوستانه به اوکراین برای بهبود آن ادامه خواهیم داد.”

در این بیانیه آمده است: “با آگاهی از اینکه دوران ما نباید دوران جنگ باشد، ما همچنان به گفتگو و دیپلماسی متعهد هستیم. ما از صلحی جامع، عادلانه و پایدار مطابق با منشور سازمان ملل متحد حمایت می کنیم.”

رهبران چهارگانه همچنین تعهد ثابت خود را به یک هندو-اقیانوس آرام آزاد و باز که فراگیر و انعطاف پذیر است، مجدداً تأیید کردند.

آنها گفتند که ما به دنبال منطقه ای هستیم که هیچ کشوری در آن تسلط نداشته باشد و هیچ کشوری تحت سلطه نباشد.

رهبران چهارگانه همچنین تعهد خود را به تقویت همکاری در منطقه اقیانوس هند ابراز کردند.

آنها گفتند که در بحبوحه اقدامات تهاجمی ارتش چین در منطقه، ما به شدت با اقدامات بی ثبات کننده یا یکجانبه که به دنبال تغییر وضعیت موجود با زور یا اجبار هستند، مخالفیم.

رهبران همچنین بر اهمیت پایبندی به حقوق بین الملل، به ویژه همانطور که در کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریاها منعکس شده است، تأکید کردند.

رهبران گفتند که مصمم به حفظ صلح و ثبات در حوزه دریایی هند و اقیانوس آرام هستند.

آنها همچنین تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز را در همه اشکال آن به صراحت محکوم می کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)