هشدار سازمان ملل در مورد تقسیم جهان به دو بخش – RT World News

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تنش زدایی بین غرب و چین شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از کشورهای گروه 7 خواست تا از تقسیم جهان به بلوک‌های جنگ سرد که با آمریکا یا چین همسو هستند، خودداری کنند. در همین حال، رهبران غربی روسیه و چین را در مرکز بیانیه مشترک در مورد سلاح های هسته ای قرار دادند.

گوترش در گفتگو با کیودو نیوز ژاپن در حالی که رهبران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در روز شنبه در هیروشیما دیدار کردند، خواستار شد گفتگو و همکاری فعال بین کشورهای G7 و چین در مورد تغییرات آب و هوا و توسعه.

من معتقدم اجتناب از تقسیم دنیا به دو بخش بسیار مهم است و ایجاد پل هایی برای مذاکره جدی بسیار مهم است. او گفت.

گوترش در سال‌های اخیر بارها نسبت به آغاز جنگ سرد بین کشورهای غربی و چین هشدار داده و منافع اقتصادی، سیاسی و نظامی هر دو طرف را به عنوان عاملی مهم خوانده است. “شکستگی بزرگ” در سال 2019. روابط بین پکن و واشنگتن به ویژه در سال گذشته دچار اختلال شده است، به طوری که چین در واکنش به دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان در ماه اوت، و رئیس جمهور ایالات متحده، جو، همکاری خود را با ایالات متحده در زمینه مسائل آب و هوایی قطع کرد. تهدید بایدن به اقدام نظامی در صورت اقدام پکن برای بازپس گیری کنترل جزیره.


بلومبرگ - G7 از ممنوعیت کامل صادرات به روسیه متوقف می شود

در حالی که گوترش مخالفت کرد “تقسیم جهان” بیانیه مشترک رهبران گروه هفت در روز جمعه این تقسیم را تقویت کرد. این بیانیه با تمرکز بر سلاح های هسته ای، روسیه را متهم کرد “لفاظی غیرمسئولانه هسته ای” و “تضعیف رژیم های کنترل تسلیحات” در حالی که مدرن سازی زرادخانه هسته ای چین را به عنوان “نگرانی برای امنیت جهانی و منطقه ای.”

از سوی دیگر، روسیه به شدت انگلیس را به دلیل ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین محکوم کرده است. نیروهای روسی هفته گذشته یک انبار حاوی گلوله های اورانیوم ضعیف شده توسط بریتانیا در شهر خملنیتسکی را مورد حمله قرار دادند. ابر رادیواکتیو به سمت اروپای غربی، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز جمعه اعلام کرد.

کرملین قبلاً اعلام کرده بود “انگلیسی ها پاسخگو خواهند بود” برای ارسال چنین تسلیحاتی به اوکراین.

مسکو همچنین کیف را به تلاش برای ایجاد فاجعه هسته ای با گلوله باران نیروگاه هسته ای Zaporozhye در خاک روسیه متهم کرده است. بیانیه رهبران گروه 7 روسیه را به دلیل کنترل نیروگاه محکوم کرد، در حالی که هیچ اشاره ای به حملات اوکراین به آن نکرد.