انوشکا شانکار پس از ناپدید شدن شوهر دوستش در نزدیکی کوه اورست درخواست کمک کرد

انوشکا شانکار پس از ناپدید شدن شوهر دوستش در نزدیکی کوه اورست درخواست کمک کرد

آقای شرینیواس، 39 ساله، ماه گذشته برای صعود به مرتفع ترین قله جهان از سنگاپور راهی نپال شد.

سوشما سوما، خواننده برنده جوایز Carnatic که در سنگاپور و چنای مستقر است، اخیراً در رسانه های اجتماعی اعلام کرد که همسرش، Shrinivas Sainis Dattatraya، پس از رسیدن به قله اورست در روز جمعه ناپدید شده است.

بر اساس طوماری در وب سایت Change.org، آقای شرینیواس، 39 ساله، ماه گذشته از سنگاپور راهی نپال شد تا به بلندترین قله جهان صعود کند. او قرار بود در 4 ژوئن به خانه بازگردد. با این حال، روز جمعه به همسرش پیام داد و گفت که به قله اورست رسیده است، اما بعید است که از آن عقب نشینی کند.

sv7lp7l

انوشکا شانکار، دختر پاندیت راوی شانکار، با جلب توجه فوری به وضعیت، از پیروانش خواست به دوستش، سوشما سوما، کمک کنند. او نوشت: “شوهر دوستم ناپدید شده است. لطفا طومار را برای کمک به بسیج یک جستجو و نجات امضا کنید. لینک در استوری و بیوگرافی من است.”

در این دادخواست، پسر عموی آقای شرینیواس، دیویا بهارات، گفت که به نظر می‌رسد این مرد 39 ساله از سرمازدگی و بیماری ارتفاع رنج می‌برد. به طور جداگانه، صحبت کردن با Straits Timesخانم سوما گفت که آخرین باری که با همسرش صحبت کرد، او به او گفت که با ادم مغزی در ارتفاع بالا (Hace)، که یک نوع شدید بیماری در ارتفاعات است که می تواند کشنده باشد، پایین آمده است.

روز شنبه، خانم سوما متوجه شد که دو شرپا، آقای شرینیواس، و همچنین یک نفر دیگر در گروه، از کوه پایین آمدند، اما شوهرش هرگز این کار را نکرد.

“به نظر می رسد او (آقای شرینیواس) خود را از بقیه گروهش جدا کرده و در حدود 8000 متری، احتمالاً در سمت تبت کوه سقوط کرده است. یک تیم توانا از شرپاها امروز صبح عملیات جستجو را آغاز کرده اند، اما ما متوجه می شویم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم و سریعتر عمل کنیم.”

همچنین بخوانید | ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل استفاده نادرست از ویژگی متن جایگزین در توییتر مورد انتقاد قرار گرفت

در ادامه افزود که این خانواده با دولت های مربوطه تماس گرفته اند. و در پاسخ، سخنگوی وزارت امور خارجه (MFA) گفت که کمیسیون عالی سنگاپور در دهلی نو از عصر جمعه با خانواده آقای شرینیواس، مقامات محلی نپال و خدمات فوریت های پزشکی در تماس نزدیک بوده است.

خانم سوما به Straits Times گفت: “عملیات جستجو و نجات ادامه دارد. وزارت امور خارجه به نظارت بر تحولات و ارائه حمایت های کنسولی لازم به خانواده در این زمان دشوار ادامه خواهد داد.”

اعضای خانواده آقای شرینیواس طوماری را در Change.org برای کمک به تقویت حمایت از تلاش‌های جستجوی جاری آغاز کردند. در این طومار آمده است که تیمی از شرپاها صبح روز شنبه عملیات جستجو را آغاز کردند، اما افزود که کارهای بیشتری برای انجام و نیاز به اقدام وجود دارد. سریعتر این طومار تاکنون 7200 امضا به دست آورده است.