چرا ماه ها طول می کشد تا تانک های جنگی غربی به اوکراین برسند؟

چرا ماه ها طول می کشد تا تانک های جنگی غربی به اوکراین برسند؟

به گفته مقامات، علاوه بر زمان مورد نیاز برای آموزش جنگنده ها، تانک ها نیز باید نگهداری شوند.

واشنگتن:

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا، آخر هفته گفت، شش تانک لئوپارد 2 اسپانیا را ترک کردند و قرار است کمتر از یک هفته دیگر به اوکراین برسند.

به گزارش سی ان ان، در همین حال، ایالات متحده آموزش نیروهای اوکراینی را بر روی تانک های آبرامز خود از ماه آینده آغاز خواهد کرد تا آنها را تا قبل از پایان تابستان در میدان نبرد علیه روسیه قرار دهد.

کارشناسان هشدار دادند حتی با وجود محموله‌ها و آموزش‌های در حال انجام، خودروهای جنگی اهدایی متحدان ناتو به اوکراین تأثیر فوری بر جنگ این کشور با روسیه نخواهد داشت.

تانک های نبرد اصلی مدرن، قطعات پیچیده ای از تسلیحات هستند. از نظر ظاهری قدرتمند و ناهموار، بیشتر اثربخشی آنها در میدان نبرد به سیستم های الکترونیکی و رایانه ای پیچیده در هسته آنها باز می گردد. سی ان ان گزارش داد که این سیستم ها اهداف را پیدا می کنند و تفنگ اصلی تانک را روی آنها آموزش می دهند.

نگهداری از تانک ها، تعمیر آنها و تامین قطعات لازم نیاز به آموزش دقیق از خدمه خودروها تا مسیر لجستیکی پشتیبانی کننده آنها، صدها یا شاید هزاران مایل از خط مقدم در شرق اوکراین دارد.

نیکلاس دراموند، تحلیلگر صنایع دفاعی متخصص در جنگ زمینی و افسر سابق ارتش بریتانیا به سی ان ان گفت: «من می گویم توانایی آموزش سربازان اوکراینی برای پشتیبانی از هر تانکی که به آنها داده می شود، تقریباً مهمتر از نوع تانکی است که استفاده می کنند. .

به گفته مقامات، علاوه بر زمان مورد نیاز برای آموزش جنگنده ها، تانک ها نیز باید نگهداری شوند که به معنای مدیریت زنجیره تامین است.

درو تامپسون، پژوهشگر ارشد در مدرسه سیاست عمومی لی کوان یو در دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: از آنجایی که آبرامز ساخت آمریکا است، برای مثال، “دم لجستیکی بسیار بلندی دارد که تا ایالات متحده امتداد دارد.” CNN گزارش داد.

به گزارش سی ان ان، اجزای کلیدی که در جنگ فرسوده می شوند یا آسیب می بینند باید با قطعات آمریکایی جایگزین شوند، که باید به یک انبار تعمیر در اوکراین یا احتمالاً لهستان که در حال خرید ناوگان آبرامز خود است فرستاده شود. .

تامپسون گفت که پنتاگون در حل مسائل دشوار لجستیکی خوب است، “اما خطر برای ایالات متحده و اوکراین زیاد است.”

تامپسون با اشاره به مدل تانک های به کار رفته در 13 کشور اروپایی گفت: «توانایی پشتیبانی از لئوپاردها از یک پایگاه لجستیکی اروپایی قطعاً ارجح است».

به گفته دراموند، مشاور سازنده تانک های آلمانی، تعداد زیاد لئوپاردهای موجود، روند پشتیبانی را آسان تر می کند.

او گفت که بیش از 4000 تانک در خدمت هستند و این بدان معناست که “قطعات یدکی به راحتی از منابع مختلف در دسترس هستند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)